Mikko-Jussi
Laakso
professori, oppimisanalytiikan tutkimusinstituutti
Julkaisut
BeLLE: Detecting National Differences in Computational Thinking and Computer Science Through an International Challenge (2024)
International Conference on Computer Science and Mathematics, Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Arithmetic fluency and number processing skills in identifying students with mathematical learning disabilities (2024)
Research in Developmental Disabilities
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Introducing Computational Thinking and Algebraic Thinking in the European Educational Systems (2024)
International Journal of Education and Information Technologies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Is Immersion in 3D Virtual Games Associated with Mathematical Ability Improvement in Game-Based Learning? (2024)
International Journal of Science and Mathematics Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Automatically detecting previous programming knowledge from novice programmer code compilation history (2023)
Informatics in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A Data-Driven Approach to Compare the Syntactic Difficulty of Programming Languages (2023)
Journal of Information Systems Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
WORKING THE BASIS OF COMPUTATIONAL THINKING: DEFINITION AND SKILLS (2023)
International Conference of Education, Research and Innovation, ICERI Proceedings
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
ITiCSE 2023: Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 2 (2023)
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation (2023)
Education Sciences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )