
Mikko-Jussi
Laakso
professori, oppimisanalytiikan tutkimusinstituutti
Julkaisut
Categorization of Computational Thinking (2024)
International Technology, Education and Development Conference, INTED proceedings
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Introducing Computational Thinking and Algebraic Thinking in the European Educational Systems (2024)
International Journal of Education and Information Technologies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Is Immersion in 3D Virtual Games Associated with Mathematical Ability Improvement in Game-Based Learning? (2024)
International Journal of Science and Mathematics Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Computational Thinking and Problem Solving in the PISA Era (2024)
International Technology, Education and Development Conference, INTED proceedings
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
BeLLE: Detecting National Differences in Computational Thinking and Computer Science Through an International Challenge (2024)
International Conference on Computer Science and Mathematics, Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Arithmetic fluency and number processing skills in identifying students with mathematical learning disabilities (2024)
Research in Developmental Disabilities
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
ITiCSE 2023: Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education V. 2 (2023)
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation (2023)
Education Sciences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Computing Education Research in Finland (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Comparing the effectiveness of video and stereoscopic 360° virtual reality-supported instruction in high school biology courses (2023)
British Journal of Educational Technology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )