Leena
Salminen
dosentti, hoitotieteen laitos
PhD (Health sciences), Professor, Health Pedagogy
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Terveysalan koulutustutkimus
terveysalan opettajien kompetenssi
opetusharjoittelu
sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa
Biografia
Toimin professorina Turun yliopiston hoitotieteen laitoksella
I am professor at the Department of nursing science and responsible of nurse and health care teacher education. My main research areas are the competence of nurse teachers and the learning outcomes of health care education. I am also interested in how different generations experience the society and how they think about teaching and learning.
Julkaisut
An intervention to address nurse educators' occupational well-being: A process evaluation (2024)
Nurse Education Today
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Utility of "The empowering nurse educators in the changing world" study programme (2024)
Kontakt - Journal of Nursing and Social Sciences related to Health and Illness
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Effectiveness of an Occupational Well-being Intervention Among Nurse Educators: A Quasi-Experimental Study (2024)
Nurse Educator
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Research utilization competence of postgraduate nursing students: A cross-sectional study (2024)
Nordic Journal of Nursing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
An Instrument to Assess the Digital Competence of Nurse Educators (2024)
Nurse Educator
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Nursing Education in Europe (2024)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Professional competence, personal occupational well-being, and mental workload of nurse educatots - A cross-sectional study in four European countries (2024)
Nurse Education Today
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Norwegian nurse educators' self-rating of competencies : a nationwide cross-sectional web-survey (2024)
International Journal of Nursing Education Scholarship
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Online degree programmes in nurse education—Students' perceptions and academic performance: An integrative review (2024)
Nurse Education Today
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Moniammatillinen yhteistyö erityistason palliatiivisessa hoidossa ja saattohoidossa (2024)
Hoitotiede
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )