Erno
Lehtinen
erityisasiantuntija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Professor
Julkaisut
The impact of inquiry-based learning in a botanical garden on conceptual change in biology (2024)
International Journal of Science Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Individual differences in secondary school students' conceptual knowledge : Latent profile analysis of biology concepts (2024)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A game-based approach to promoting adaptive rational number knowledge (2023)
Mathematical Thinking and Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Thirty years of conceptual change research in biology – A review and meta-analysis of intervention studies (2023)
Educational Research Review
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
A systematic review of mindset interventions in mathematics classrooms: What works and what does not? (2023)
Educational Research Review
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Exploring individual differences in photosynthesis and respiration knowledge in the context of green plants (2023)
Journal of Biological Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Can simulations help higher education in training professional skills? (2023)
Learning and Instruction
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Towards a cognitive theory of visual expertise : Methods of inquiry (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Learning Personalisation and Observed Learner's Self-Regulation Abilities (2023)
European Journal of Contemporary Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Science teachers’ collaborative innovative activities: the role of professional development and professional experience (2023)
Humanities & social sciences communications
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))