Mauno Koivisto –luento pureutuu digitaaliseen eriarvoisuuteen pe 9.11.

10.10.2018

Tervetuloa vuoden 2018 Mauno Koivisto -luennolle. Luennon pitää professori Eszter Hargittai digitaaliseen eriarvoisuuteen liittyvistä ajankohtaisista kysymyksistä. Luento pidetään perjantaina 9.11. kello 14.15– 15.30 Turun yliopiston Publicum-rakennuksen (Assistentinkatu 7) luentosalissa Pub3.

mauno-koivisto-luento-web.jpg

Viime vuosikymmeninä tehty tutkimus  on osoittanut, että yhteiskunnan digitalisaation kiihtyessä väestöryhmien väliset erot digitaalisessa osallistumisessa ja palveluiden käyttötaidoissa korostuvat ja kasvavat.  Mobiililaitteiden aikakaudella syntyneet niin kutsut diginatiivit ICT-laitteiden käyttö on luonteva osa arkielämää. Toisaalta osasta ihmisiä tulee digipudokkaita, kun palvelut siirtyvät digitaalisiksi ja etenkin vanhempia ihmisiä esimerkiksi palvelujen siirtyminen verkkoon jännittää. Miten yhteiskunnan digitalisoituminen lisää ja uusintaa yhteiskunnallista eriarvoisuutta? Entä millaisia seurauksia on väestöryhmien välisillä digitaalisilla jaoilla?

Näitä kysymyksiä käsitellään vuoden 2018 Mauno Koivisto –luennolla perjantaina 9.11.2018 klo 14.15 alkaen Publicumin luentosalissa Pub3. Luennon pitää professori Eszter Hargittai, joka on tehnyt pitkään tutkimusta eriarvoisuuden digitaalisista ulottuvuuksista.

Luennon järjestää Turun korkeakoulujen yhteiskunnallis-taloudellinen tutkimusyhdistys. Turun korkeakoulujen yhteiskunnallis-taloudellinen tutkimusyhdistys on vuonna 1957 perustettu tieteellinen yhdistys. Yksi yhdistyksen perustajajäsenistä oli presidentti Mauno Koivisto. Yhdistys on järjestänyt vuodesta 2003 lähtien vuosittaisen, ajankohtaista yhteiskunnallista tai taloudellista aihetta käsittelevän Mauno Koivisto -luennon. Lisätietoja yhdistyksestä löytyy sivulta http://finnresearch.fi/tkyt.html .

Tilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille eikä vaadi ennakkoilmoittautumista. Opiskelijat voivat kerätä luentopassimerkintöjä.

EH
Luotu 10.10.2018 | Muokattu 10.10.2018