Asiasana: korkeakoulupedagogiikka

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Korkeakoulujen tulisi tunnistaa myönteisen pedagogisen kulttuurin merkitys opetukselle ja pedagogiselle kehittymiselle (Väitös: KM Siru Myllykoski-Laine, 25.10.2024, kasvatustiede)

Pedagogisen tuen saamisen, kuten formaalien pedagogisten koulutusten, on tunnistettu edistävän opettajien pedagogista kehittymistä yksilötasolla, mutta tutkimuksessa on huomioitu vähemmän yhteisötason pedagogista kehittymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Uuden väitöstutkimuksen pohjalta tunnistettiin korkeakoulujen myönteiseen pedagogiseen kulttuuriin liittyviä tekijöitä.

Korkeakoulutuksen kehittämisen kärkihankkeet saivat aikaan pysyviä muutoksia

17.08.2023

Korkeakoulutuksen kärkihankkeina toteutettu kehittämistyö vahvisti korkeakoulujen välistä yhteistyötä ja henkilöstön osaamista, ilmenee Kansallisen koulutuksen arviointikeskuksen (Karvi) arvioinnista. Arviointi antoi myös suosituksia tulevaan: jatkossa korkeakoulutuksen hankekehittämisessä tulee vahvistaa hankkeiden vaikuttavuuden arviointia ja varmistaa syntyneiden tulosten vakiinnuttaminen sekä kehittämisen jatkuminen hankkeiden päättymisen jälkeen.