Turun yliopisto hakee yrityskumppaneita Business Finlandin tutkimusorganisaatioiden ja pk-yritysten yhteistyöhön suunnattuun rahoitushakuun

16.08.2024

Business Finland toivoo hakemuksia aloilta, joilla tutkimusyhteistyö ei ole yleistä, kuten luovat alat, kaupan ala ja palvelut. Turun yliopisto etsii hakuun pk-yrityksiä, jotka eivät ole aiemmin tehneet tutkimusyhteistyötä ja joita yhteistyö auttaisi kehittämään kilpailukykyään.

Kehityspäällikkö Paavo Kosonen kannustaa yrityksiä joko kontaktoimaan sopivia tutkijoita tai tutkimusryhmiä suoraan tai ottamaan yhteyttä yliopiston yritysyhteistyötiimiin.

– Tutkimuksen sisältö suunnitellaan yritysten kanssa yhdessä tukemaan yrityksen tavoitteita ja tutkimustulosten hyödynnettävyyttä yritysten toimesta. Yritysten tarpeista riippuen opinnäytetyöt, harjoittelu, ja erilaiset jatkuvan oppimisen ratkaisut tulevat usein kysymykseen, Kosonen kertoo.

Turun yliopiston kahdeksan tiedekuntaa tarjoavat lukuisia mahdollisuuksia yhteistyöhön.

– Hankevalmistelua koordinoi hankkeen aihepiiriin liittyvän tieteenalan professori tai hankekoordinaattori. UTU Business Collaboration -tiimimme tukee rahoitushakemuksen tekemisessä.

Haku on käynnissä, ja hakuaika päättyy 29.11.2024. Lue lisää hausta Business Finlandin verkkosivuilta.

Luotu 16.08.2024 | Muokattu 16.08.2024