EDutu-foorumi kokoaa kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat yhteen lokakuussa

02.09.2024

EDutu-foorumi on 50 vuotta täyttävän kasvatustieteiden tiedekunnan syksyn isoin tapahtuma.

Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunta järjestää jälleen tänä syksynä EDutu-foorumin, joka on vuosittainen yhteinen tapahtuma kasvatuksen ja koulutuksen parissa työskenteleville sekä tiedekunnan tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille. Foorumi pidetään tiistaina 1.10. Educarium-rakennuksessa (Assistentinkatu 5, Turku).

Kasvatustieteiden tiedekunnan tiedekuntapäällikkö Anu Warinowski kertoo, että EDutu-foorumi on vakiinnuttamassa paikkaansa kaikille avoimena työelämäyhteistyön tapahtumana. Lisäksi foorumi on tänä vuonna osa tiedekunnan 50-vuotisjuhlavuotta.

– EDutu-foorumi kutsuu tiedekunnan alumnit, kasvatus- ja koulutusalan asiantuntijat sekä yliopiston väen Educariumiin. EduDevelop-messuilla voi tutustua Turun yliopiston kasvatus- ja opetusalan ajankohtaisiin hankkeisiin ja jatkuvan oppimisen mahdollisuuksiin. 50-vuotisjuhlakahveilla juhlistetaan yhdessä tiedekunnan puolivuosisataista taivalta. Suomi sivistyksen kärkimaaksi -tilaisuudessa pääsee kuuntelemaan tiedekunnan tutkijoiden sekä tiedekunnan yhteistyökumppaneiden asiantuntijaesityksiä sekä osallistumaan keskusteluun, hän kertoo.

OHJELMA:

klo 11.00–13.00 EduDevelop-messut, Educariumin ala-aula

Tule tutustumaan Turun yliopiston kasvatus- ja opetusalan ajankohtaisiin hankkeisiin ja jatkuvan oppimisen mahdollisuuksiin sekä verkostoitumaan.

klo 13.00–14.00 Tiedekunnan 50-vuotisjuhlakahvit, Educariumin ala-aula

Juhli kanssamme 50-vuotiasta kasvatustieteiden tiedekuntaa.

klo 14.00–15.45 Suomi sivistyksen kärkimaaksi -keskustelu, EDU1-luentosali

Tutustu tiedekuntaan, kuuntele asiantuntijaesityksiä ajankohtaisesta teemasta ja osallistu keskusteluun.

• Tervetulosanat ja tiedekunnan toiminnan lyhyt esittely
    • Jukka Husu, tiedekunnan dekaani
  • Alustukset:
    • Koulutukseen vaikuttavat alue- ja väestönkehityksen trendit, Timo Aro, tiedekunnan neuvottelukunnan jäsen, Turun kaupungin tutkimusjohtaja
    • Koulut ja yhteiskunnallinen eriytyminen, professori Piia Seppänen
    • Ulkopuolisuudesta yhteisöllisyyteen, professori Niina Junttila
    • Tiedelukutaito näkökulmana opettajankoulutuksen kehittämiseen, professori Mirjamaija Mikkilä-Erdmann
  • Kommenttipuheenvuoro:
    • Oppimisen muuttuvat tarpeet – yhteinen kehittäminen, Anu Parantainen, tiedekunnan YVV-toimikunnan jäsen, Turun kaupungin muutosjohtaja
  • Yleisökeskustelu

Ilmoittaudu mukaan EDutu-foorumiin Konsta-palvelun kautta viimeistään 23.9.2024.

Kaikki tiedekunnan juhlavuoden tapahtumat löytyvät juhlavuoden verkkosivulta.

Luotu 02.09.2024 | Muokattu 02.09.2024