Oppimisen ja opetuksen tutkimuskeskus CERLI
Oppimisen ja opetuksen tutkimuskeskuksessa (CERLI, Centre for Research on Learning and Instruction) tehdään korkeatasoista ja kansainvälisesti suuntautunutta koko elämänkaaren kattavaa tutkimusta.
CERLI on Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen tutkimusyhteisö, johon kuuluu koko OKL:n henkilöstö (mukaan lukien apurahatutkijat ja vierailevat tutkijat) sekä harjoittelukoulujen opetushenkilöstö.
CERLI on laajasti verkostoitunut ja tarjoaa yhteistyömahdollisuuksia oppimisen ja opetuksen tutkimuksen keskeisten toimijoiden kanssa kansallisesti ja kansainvälisesti. Toimintatapojamme ovat muun muassa seminaarit, lukupiirit ja kirjoitustyöpajat.
Tutustu tutkimusteemoihimme ja tutkimusryhmiimme
Hyvinvointi ja osallisuus kasvu- ja oppimisyhteisöissä
Kansalaisuus, identiteetti ja etiikka (KIDE)
Kestävyyskasvatus, kestävän kehityksen pedagogiikka, ympäristöaineet ja (luonnon)tiedekasvatus
Kieli- ja kirjallisuuskasvatus sekä moninaisuus
Korkeakoulupedagogiikka ja ammatillinen kehittyminen
Monialainen käsityökasvatus
Matemaattisten taitojen oppiminen ja opetus
Opettaminen ja opettajankoulutus
Oppiminen vuorovaikutuksessa
Teknologiatuettu oppiminen ja luonnontieteiden oppiminen
Tulevaisuuden kansalaisten ja asiantuntijoiden tieteellinen lukutaito ja päätöksenteko
Varhaiskasvatus
Vieraileva professori
Lin Goodwin
Uusimmat julkaisut
Professional collaboration for children and adolescents with neurodevelopmental disorders: a scoping review (2025)
European Journal of Special Needs Education
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Perception and teaching in the visual arts (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)‘This is not going to change in the short term’–Finnish and Spanish primary school student teachers’ views on competencies for promoting sustainability education (2025)
Eurasia: Journal of Mathematics, Science and Technology Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Monilähteinen tiedelukutaito opettajaopintojen alussa (2025)
Ainedidaktiikka
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Visions of the Future of Craft Education (2025)
International Journal of Art and Design Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Ota yhteyttä
CERLIn johtaja
Koordinaattorit
Tietosuojailmoituksia