
Sara
Routarinne
professori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
PhD, Professor
Linkit
Asiantuntijuusalueet
äidinkielen ja kirjallisuuden didaktiikka
suomen kieli
keskustelunanalyysi
tekstianalyysi
monilukutaito
Biografia
Aiempia akateemisia aktiviteetteja ja julkaisuja: https://tuhat.helsinki.fi/portal/fi/persons/sara-routarinne(06ad170a-eda3-43ce-b820-ec3cbf72afc8).html
Julkaisut
Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Kasvatustieteen päivät 2024 kokoontuu keskustelemaan osallisuudesta, yhdenvertaisuudesta ja ylirajaisuudesta koulutuksessa (2024)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Lukutuuli puhaltaa iloa, intoa ja asiantuntijuutta kuntien lukutaitostrategioihin! – Ilmoittautuminen nyt auki (2024)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Lukupiireistä motivaatiota lukuharrastukseen alakoulussa (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))“Don't touch”: Negotiating the boundaries of acceptable touching in classrooms (2023)
Learning, Culture and Social Interaction
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Ohjaileva kosketus: Huomion suuntaaminen pedagogiseen toimintaan (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Developing writing across and in school subjects: Introduction to special issue (2023)
Journal of Writing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Tavoittaako ainedidaktinen tutkimus opettajat? (2023)
Ainedidaktiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Ainedidaktiikan monimuotoisuus näkyy terminologian kirjossa (2023)
Ainedidaktiikka
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )