Johanna
Tigert
yliopistonlehtori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Ph.D
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Monikieliset ja maahanmuuttajataustaiset oppilaat
kulttuuri- ja kielitietoinen opetus
opettajankoulutus
Biografia
Johanna Tigert, Ph.D., on kasvatustieteen yliopistonlehtori jonka tutkimus keskittyy monikielisten ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden oppimiseen ja opettamiseen. Tigert väitteli soveltavan kielitieteen tohtoriksi University of Marylandissa Yhdysvalloissa.
Vastaanotot:
Työhuoneella PÄ 118:
Syyskuu: Ti 13:00-14:00, Lokakuu: To 12:00-13:00, Marraskuu: Ke 10:00-11:00, Joulukuu: To13:00-14:00
Zoomissa (lähetä ensin sähköposti): Ma 9:00-10:00
Julkaisut
Supporting Multilingual Learners: A Pilot Survey of Art Teachers (2024)
Studies in Art Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
“Maintaining Our Integrity as Teachers and Human Beings”: How a Dialogic Research Partnership Created a Humanizing Space for Early Career Teachers of Multilingual Students (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Teaching Culturally and Linguistically Diverse Learners: A Content Analysis of Teacher Professional Organizations’ Position Statements (2024)
Teachers College Record
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
“I’m here, I can help”: Supporting Southeast Asian American Community College Students (2023)
Journal of Southeast Asian American Education and Advancement
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A transatlantic teacher educator: My life and career across two countries and languages (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))From humanizing principles to humanizing practices: Exploring core practices as a bridge to enacting humanizing pedagogy with multilingual students (2022)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Beyond the “core” curriculum: expanding access to multilingual learners (2022)
International Multilingual Research Journal
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))
English language development specialists' views on emergency remote teaching (2022)
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )“Sometimes my tongue stucks with fluency”: International students’ English needs at a higher education institution (2022)
Northeastern Educational Research Association (NERA) Annual Conference
(Vertaisarvioimaton konferenssijulkaisu (B3))
Humanizing classroom management as a core practice for teachers of multilingual students (2022)
TESOL Quarterly
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))