Leikkisä kaupunkitila kutsuu kokeilemaan uutta
08.05.2024
Lue erikoisartikkelimme, jossa pääset eteenpäin klikkaamalla kuvan reunaa tai nuolta sen alapuolella.
Lue erikoisartikkelimme, jossa pääset eteenpäin klikkaamalla kuvan reunaa tai nuolta sen alapuolella.
Ihmiset reagoivat ja hahmottavat asioita eri tavoin pelatessaan tai seuratessaan digitaalisia ammuntapelejä, osoittaa Suvi Holm Turun yliopistoon tekemässään väitöstutkimuksessa. Holmin rakentamat koetilanteet todensivat, että pelaajien mieltymykset näkyvät kehon reagoinneissa. Siinä missä väkivaltaisista pelisisällöistä pitäneiden koehenkilöiden fysiologisen aktivaation taso pysyi suhteellisen tasaisena, teemaan kielteisesti suhtautuneilla syke ja ihon sähkönjohtavuus kiihtyivät pelaamisen aikana.