BioCity Symposium lähestyy – rekisteröitymiseen on aikaa elokuun 16. päivään saakka

02.08.2024

BioCity Symposiumin rekisteröityminen on auki 16.8.2024 saakka. BioCity Symposium on Turun bio- ja molekyylilääketieteilijöiden tärkein vuosittainen kokoontuminen, ja se järjestetään tänä vuonna otsikolla Unleashing the Power of Metabolism.

Kaksipäiväinen tapahtuma alkaa 29. elokuuta. Symposiumin pääpuhuja on Memorial Sloan Kettering Cancer Centerin entinen johtaja Craig B. Thompson, jonka puhe käsittelee syövän aineenvaihduntaa. Muita kutsuttuja puhujia ovat mm. professori Luke O’Neill Trinity Biomedical Sciences Institute:sta, professori Jingyuan Fu University Medical Center Groningen:sta ja professori Anu Suomalainen Wartiovaara Helsingin yliopsitosta.

Tämän vuoden BioCity Symposiumin teemoja ovat immunometabolia, neurometabolia, energiatasapainon mekanismit, molekyyliravitsemus ja aineenvaihdunnan muokkaus.

BioCity Symposium on suunnattu molekyyli-, solu- ja rakennebiologian, biolääketieteen ja kliinisen tutkimuksen tutkijoille, jotka työskentelevät yliopistoissa ja yrityksissä. Huomattava osuus osallistujista on tohtorikoulutettavia ja postdoc-tutkijoita.

BioCity Symposiumin järjestää BioCity Turku -organisaatio, jonka päätehtävänä on tukea bio- ja molekyylitieteiden tutkimusta Turun yliopistossa ja Åbo Akademissa.

Tämä vuoden visuaalinen ilme pohjautuu Richard Barnesin teokseen Gut Feeling.

BioCity Symposiumilla on pitkät perinteet, nyt järjestettävä tapahtuma on sarjassaan jo 33.

Luotu 02.08.2024 | Muokattu 02.08.2024