Turun yliopiston kauppakorkeakoulu täyttää tänä vuonna 75 vuotta. Osana 75-juhlavuoden tapahtumia kauppakorkeakoulu muun muassa järjestää kaikille avoimen ajankohtaisen juhlaluentosarjan.
Juhlavuoden kunniaksi Turun kauppakorkeakoulu katsoo ylpeänä menneisyyteen, juhlistaa nykyhetkeä ja suuntaa innolla tulevaisuuteen.
- Voimme ylpeydellä katsoa sitä polkua, jonka olemme kulkeneet perustamispäivästämme tähän päivään. Pieni ja paikallinen on kasvanut kansainväliseksi yhteiskunnalliseksi vaikuttajaksi. Samalla luotaamme satojen yhteistyökumppaniemme kanssa monitieteisesti tulevaisuuteen, toteaa Turun kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund.
Keväällä 2025 on tarjolla kaksi inspiroivaa juhlaluentoa. Syksyn luennoista ja aikatauluista uutisoidaan myöhemmin.
A new economic paradigm for people and planet, 29.4.2025 klo 12.15–16.15
Luentosarja käynnistyy juhlaluentotapahtumalla, jossa tarkastellaan uuden talousparadigman mahdollisuuksia kestävän ja yhteisöllisen tulevaisuuden rakentamisessa. Tapahtuma järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Mercatori) sekä verkossa. Keskustelussa syvennytään talousmallien kehittämiseen, suorituskyvyn johtamiseen ja vaikuttavuuden mittaamiseen alan asiantuntijoiden johdolla.
Puhujina tapahtumassa ovat emeritusprofessori David Sloan Wilson (Binghamton University, Yhdysvallat), johdon laskentatoimen apulaisprofessori Jan Pfister ja The Upright Projectin toimitusjohtaja Annu Nieminen.
Ilmoittautuminen tapahtumaan on avoinna 22.4.2025 asti. Lisätietoja puheenvuoroista ja ilmoittautuminen
Juhlaluento, kunniatohtori Stephen L. Vargo, 14.5. klo 17.30
Turun yliopiston kunniatohtoriksi toukokuussa vihittävä professori Stephen L. Vargo (University of Oklahoma, Yhdysvallat) pitää kaikille avoimen Studia Generalia -luennon 14.5.2025. Luento järjestetään Turun kauppakorkeakoululla (Lähi-Tapiola-luentosali). Luennolle ei ole ennakkoilmoittautumista.
Professori Stephen L. Vargo on tunnettu uraauurtavasta työstään markkinoinnin ja palvelututkimuksen kehittämisessä. Vargon tutkimus on vaikuttanut vahvasti siihen, miten liiketaloustieteellisessä tutkimuksessa ja myös yritysmaailmassa ymmärretään arvonluonti ja palvelujen merkitys taloudessa. Hän on yksi maailman eniten viitatuista markkinoinnin tutkijoista, jonka työ on vaikuttanut laajasti akateemiseen yhteisöön ja liiketoimintakäytäntöihin sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Tervetuloa mukaan kuulemaan ja keskustelemaan talouden uusista mahdollisuuksista!