Muita tunnetutkimusprojekteja Turun kauppakorkeakoulussa
Tutkimuksen tavoitteena on keskustella ja selittää rajat ylittäviin yritysostoihin liittyviä tunteita ja niiden heijastelua mediassa. Kaksi suomalaista yritysostoa valitaan vertailun kohteiksi ilmiön ymmärtämiseksi. Media on moderni kommunikaation väline, joten on luonnollista, että suuret yritysostot uutisoidaan ja että ne herättävät keskustelua myös mediassa. Tästä huolimatta media saattaa toisinaan suosia tai olla puolueellinen, siten vaikuttaen informaation tulkintaan. Siksi on mielenkiintoista tutkia median vaikutusta siihen, miten yritysostoihin liittyvistä tunteista keskustellaan mediassa kummankin osapuolen näkökulmasta.
Internetin nopean kasvun seurauksena elektroniset kommunikaatiokanavat ovat kasvattaneet suosiotaan. Ne ovat muuttaneet perinteistä neuvotteluympäristöä luoden sekä haasteita että mahdollisuuksia. Yhteisen luottamuksen ja ymmärryksen rakentaminen saattaa olla virtuaaliympäristössä haastavaa. Tästä johtuen luottamuksen rakentamiselle virtuaalineuvotteluissa voidaan havaita monia esteitä. Etenkin yritysostokontekstissa on tärkeää kyetä neuvottelemaan sensitiivisistäkin aiheista virtuaalisesti. Tutkimuksen tavoitteena on selittää, miten virtuaalineuvottelukanavat vaikuttavat luottamuksen rakentumiseen yritysostoprosessissa ja minkälaisia positiivisia je negatiivisia seurauksia sillä saattaa olla yritysoston jälkeisen integraation onnistumiselle.