Tunnetutkimus Turun kauppakorkeakoulussa
Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa tutkitaan tunteita yksilöiden näkökulmasta. Keskeisenä tavoitteena on, että ymmärtämällä paremmin yksilöiden tunteita yritykset ja organisaatiot voivat kehittää tuotteitaan, palvelujaan, johtamiskäytäntöjään ja toimintaansa laajemminkin. Tutkimusteemana tunteet läpileikkaavat markkinoinnin ja kansainvälisen liiketoiminnan laitoksen tutkimuksen painopistealueita. Tällä hetkellä laajimmin niitä tarkastellaan innovaatioiden kehittämisen ja johtamisen sekä kansainvälisten yrityskauppojen konteksteissa, mutta myös muita sovelluksia on valmisteilla ja jo käynnissäkin. Kaikki tutkimushankkeet ovat monitieteisiä ja kansainvälisiä, sekä tekevät yhteistyötä yritysten ja organisaatioiden kanssa. Lähestymistapa mahdollistaa aidosti sekä uudenlaisen tutkimustiedon tuottamisen että tulosten vaikuttavuuden huomattavan laajentamisen.