KEVEKO-tohtoriohjelmassa tekeillä olevat väitöskirjat

Koulutuspolitiikan, elinikäisen oppimisen ja vertailevan koulutustutkimuksen tohtoriohjelmassa eli KEVEKO:ssa tekeillä olevia väitöskirjoja.

  • Aarnio, Sari: Ammatillisessa oppilaitoksessa opiskelevien opiskelijoiden urasuunnittelutaidot ja uratavoitteet
  • Berisha, Anna-Kaisa: Pupils’ Selective Grouping and School Performance within Comprehensive Schools in Urban Finland
  • Chavez Rodriguez, Paulina: Adult immigrants' identity construction during Finnish language integration courses
  • Ezechukwu, Gabriel: Sub-Saharan African Academics in the Nordic universities: Their Realities and their Potentials for Diasporic Engagement
  • Gerke, Maija: Esiopetusvuonna tehtyjen pedagogisten selvitysten perustelut ja koulupaikkapäätökset erityisen tuen lapsilla
  • Haapasaari, Osku: Kapasiteetin vahvistamishankkeet Euroopan yliopistojen ja globaalin etelän yliopistojen välillä: valta, diskurssit ja toimijuus
  • Hamoonga, Linda: Koulutuspolitiikan ja opetussuunnitelman kotoperäistäminen Sambiassa: Avain korkeampaan luku- ja kirjoitustaitoon alakouluissa?
  • Heinonen, Taina: Nuorten mielenterveyskuntoutujien koulutuspolut ja koulukokemukset
  • Heinonen, Marianna: Minäkäsityksistä lapsikäsityksiin – Sosiaalisessa ja tunne-elämän kehityksessä tukea tarvitsevat lapset minuutta muodostamassa
  • Herrala, Kaspian: Koulutusmahdollisuuksien tasa-arvon vaihtelu 1900-luvulla ja vaihtelun modernisaatioteoreettisten selitysten empiirinen koettelu
  • Honkanen, Jaakko: "But what did they mean?" - Analyzing education philosophy in neoliberalism
  • Jolkkonen, Anna: Autististen korkeakouluopiskelijoiden hyvinvointi ja opinnoissa uupumisen ehkäisy
  • Junttila, Marja: Neuropsykiatrisen valmentajan merkitys ja rooli inklusiivisen koulun kontekstissa
  • Kiesi, Iida: Koulutuspolitiikkaverkostot suomalaisessa perusopetuksessa: Seuraako Suomi kansainvälisiä esimerkkejä koulutuksen kaupallistumisesta?
  • Kim, Yoojin: Academics in Performative Ethos: A comparative Study of Finland and South Korea
  • Kostiainen, Marianne: Opetus, opetusympäristö ja inkluusio. Peruskoulun 1–6. luokan opettajien näkemyksiä opetuksen ja opetusympäristön suhteesta luokassa, jossa on sosioemotionaalista tukea tarvitsevia oppilaita
  • Kuusisto-Kajander, Riikka: Opettaja laadun tekijänä -opetuksen järjestäjän laatujärjestelmä ja vuorovaikutus
  • Laakso, Paula: Inklusiivisen pedagogiikan johtaminen varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa
  • Laaksonen, Aija: Datasta tiedoksi – itsearviointityökalun tuottaman informaation hyödyntäminen oppilaitoksen sisäisissä ja ulkoisissa prosesseissa
  • Lahtomaa, Mervi: Avoin yliopisto-opetus osana yliopistojen jatkuvan oppimisen tehtävää, rahoitusta ja opiskelijavalintaa – Avointen yliopistojen johtajien ja opiskelijoiden näkemyksiä
  • Leino, Tanja: Mitä lastensuojelulaitoksen työntekijältä vaaditaan? Lastensuojelun sijaishuollon työntekijöiden ammatilliseen osaamiseen kohdistuvat odotukset ja vaatimukset
  • Lietzen, Outi: Yhdistelmätutkinto toisen asteen koulutusvalintana. Yhdistelmätutkinnon asema koulutusjärjestelmässä ja koulutuspolitiikassa sekä opiskelijoiden koulutusvalinnat ja -kokemukset (työnimi)
  • Löfblom, Katariina: Syrjä- ja rajaseutujen nuorten koulutiet ja tulevaisuudensuunnitelmat
  • Nevalainen, Aino: Liikunta- ja musiikkisuhteen merkitykset koulukontekstissa
  • Nikula, Elina: The Future School – Young Peoples’ Images of the Future of Education
  • Nivanaho, Nina: Suomalaiset opettajat globaalissa koulutusliiketoiminnassa? – EdTech-yritysten toiminta peruskouluissa opettajuuden näkökulmasta
  • Pasu, Terhi: Peruskoulujen painotettu opetus Suomen kaupunkikouluissa: oppilasvalikointi, opetukseen valikoituminen ja opetussuunnitelmat
  • Pihlajaniemi, Elise: Keskiaikainen kontemplaatio tämän päivän kasvatuksessa — Pyhän Birgitan (1303—73) näyistä näkökulmia etsimässä
  • Plamper, Raakel: Koulutuskuluttaja? Yliopisto-opiskelija korkeakoulutuksen globaalin markkinoistumisen aikakaudella. Maksuja maksamattomien ja kansainvälisten lukuvuosimaksuvelvollisten opiskelijoiden asemat suomalaisessa markkinoistuvassa yliopistossa
  • Porkka, Susan: Kehityskeskustelut pedagogisen johtamisen välineenä
  • Pynnönen, Larimatti: Maailmanpankki koulutuksellisen päätöksenteon episteemisen hallinnan toteuttajana
  • Qi, Sangge: Dreams are established, disrupted and remade: An exploratory study of the career motivations and choices of PhDs from Social Science and Humanities (SSH)
  • Siipola, Mari: Peruskoulun oppilaiden hyvinvointi kaupunkikoulujen eriytyneissä oppilasryhmissä
  • da Silva Gonçalves, Jasu: Yliopisto-opiskelijoiden mielenterveyteen ja opintoihin liittyvät kyvykkyysihanteet (University students' mental health and ableism in academia)
  • Stenvall-Virtanen, Sari: Transformational leadership in strategic academic change process- The case of developing contents and structure of the engineering education within a multidisciplinary university
  • Tirri, Heli: Suomalainen koulutus kansainvälisillä markkinoilla. Koulutusviennin kenttä eri toimijoiden näkökulmasta
  • Valkama, Susanna: Alaikäisten pakkosteriloinnit Suomessa vuosina 1935–1970
  • Yeo, Somang: Pakolaistaustaisten opiskelijoiden kulttuurinen identifiointi yliopiston hakuprosessin ja akateemisten opintojen aikana (Suomi ja Etelä-Korea)