Tutkimus kiinan kielen oppiaineessa
Kiinan kielen oppiaine tutkii modernia kiinan kieltä keskittyen digitaaliseen viestintään, korpuslingvistiikkaan, kognitiiviseen kielitieteeseen, sosiolingvistiikkaan ja vieraan kielen oppimiseen. Tutkimuksemme käsittelee kielenkäyttöä kiinan kielen ja kulttuurin vaikutuspiiriin kuuluvissa yhteiskunnissa, kielen ja teknologian välistä yhteyttä, kielen ja kognition vuorovaikutusta sekä kielen roolia yhteiskunnallisessa muutoksessa.
Oppiaineen tutkimuksen kohteita ovat mm.
- kiinan kielen konstruktiokielioppi
- digitaalinen viestintä
- kieli ja sukupuoli
- kehollisuus ja Itä-Aasian kielet
- yhteiskunnallisten ilmiöiden diskurssit
- kiinan kielen oppiminen ja opettaminen
Uusimmat julkaisut
Cognitive fluency in L2: The effect of automatic and controlled lexical processing on speech rate (2024)
Journal of Psycholinguistic Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Fluency profiles in L2 monologue production: the role of underlying cognitive factors (2024)
AFinLA-teema
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exploring the Relationship between CLIL and L1 Ability in Finland : Analyzing Written and Oral Production (2024)
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Vapaasti tuotettu puhe tutkimuksen kohteena - Freely produced speech as the focus of research (2024)
AFinLA-teema
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
“You can be fluent in English but empty-headed” Language ideologies underlying Namibian primary school teachers’ beliefs (2023)
Language and Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )