Maija
Peltola
professori, data-analytiikka
PhD, Head of LAB-laboratory
Linkit
Julkaisut
Phonetic Teaching Materials for Enhancing Early Childhood Education Teachers’ Language Awareness in Finland (2024)
Journal of creative practices in language learning and teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Training non-native speech sounds results in long-lasting plastic changes – Hard-wiring new memory traces takes time (2024)
Lingua
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Production of English vowel duration by multilingual speakers of Namibian English (2024)
English Today
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Listen-and-repeat training of non-native vowel quality: Preliminary findings from speakers of Namibian languages (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The production of voicing in Namibian English stops by speakers of Khoekhoegowab (2024)
AFinLA-teema
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Vowel qualities in monosyllabic words in Namibian English (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
One-day listen-and-repeat training of a non-native vowel duration contrast for speakers of Namibian languages (2024)
Journal of Second Language Pronunciation
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Phonetic listen-and-repeat training alters 6–7-year-old children’s non-native vowel contrast production after one training session (2022)
Journal of Second Language Pronunciation
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
KieliVertailu-työväline: opas. Kieltenvälinen vertailu varhaiskasvatuksen kielitietoisen pedagogiikan kehittämisessä. (2022)
(Oppikirja, ammatillinen käsi- tai opaskirja taikka sanakirja (D5))Listen-and-repeat training in the learning of non-native consonant duration contrasts: influence of consonant type as reflected by MMN and behavioral methods (2022)
Journal of Psycholinguistic Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))