![Henna Tamminen profiilikuva](/sites/default/files/styles/profile_picture_horizontal/public/images/profile/817495.jpg?itok=cE3zLwUd)
Henna
Tamminen
yliopisto-opettaja, data-analytiikka
PhD, University Teacher
Fonetiikka ja Learning, Age & Bilingualism -laboratorio (LAB-lab)
Asiantuntijuusalueet
Fonetiikka
vieraan kielen oppiminen
puheen havaitseminen
Julkaisut
Listen-and-repeat training of non-native vowel quality: Preliminary findings from speakers of Namibian languages (2024)
Journal of monolingual and bilingual speech
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Training non-native speech sounds results in long-lasting plastic changes – Hard-wiring new memory traces takes time (2024)
Lingua
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
One-day listen-and-repeat training of a non-native vowel duration contrast for speakers of Namibian languages (2024)
Journal of Second Language Pronunciation
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The production of voicing in Namibian English stops by speakers of Khoekhoegowab (2024)
AFinLA-teema
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Orthography does not hinder non-native production learning in children (2022)
Second Language Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Plasticity in speech perception – effects of learning, age and bilingualism (2022)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Fonetiikan tutkijat etsivät keinoja englannin ääntämisen tukemiseen ja kieliperinnön säilyttämiseen Namibiassa (2022)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Aging and non-native speech perception: A phonetic training study (2021)
Neuroscience Letters
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Motoric Training Alters Speech Sound Perception and Production — Active Listening Training Does Not Lead into Learning Outcomes (2020)
Journal of Language Teaching and Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Speech sound perception in monolinguals, bilinguals and learners - Language background affects identification and discrimination differently (2019)
International Congress of Phonetic Sciences, Proceedings of the ofInternational Congress of Phonetic Sciences
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))