
Claire
Garandeau
apulaisprofessori, II vaihe, INVEST tutkimuskeskus ja lippulaiva
PhD
Ota yhteyttä
Linkit
Julkaisut
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children’s psychosocial adjustment and implications for intervention (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Admitting to bullying others or denying it: Differences in children's psychosocial adjustment and implications for intervention (2024)
International Journal of Behavioral Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Standard Deviation vs. Gini Coefficient: Effects of Different Indicators of Classroom Status Hierarchy on Bullying Behavior (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A Chance to Be Kinder? Peer Status Profiles and Changes in Prosocial and Aggressive Behavior in Adolescence (2024)
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )Do Adolescents Adopt the Prosocial Behaviors of the Classmates They Like? A Social Network Analysis on Prosocial Contagion (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Development and Validation of the Adolescent Defending Behaviors Questionnaire Among Chinese Early Adolescents (2023)
Assessment
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The longitudinal role of classroom defending norms in victims’ psychological adjustment, causal attributions, and social comparisons (2023)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Effects of the KiVa anti-bullying program on defending behavior: Investigating individual-level mechanisms of change (2023)
Journal of School Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does defending affect adolescents' peer status, or vice versa? Testing the moderating effects of empathy, gender, and anti-bullying norms (2023)
Journal of Research on Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Peer Victimization and Empathy for Victims of Bullying: A Test of Bidirectional Associations in Childhood and Adolescence (2023)
Child Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )