Çiğdem
Haser
professori, opettajankoulutuslaitos (Rauma)
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Matematiikan didaktiikka
opettajankoulutus
matematiikkaan liittyvät uskomukset
Julkaisut
Teacher identities and teacher identity change in pre-service mathematics teachers’ metaphors (2024)
Research in Mathematics Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A scale for seventh and eighth grade students’ attitudes towards skill-based mathematics questions (2024)
Turkish Journal of Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Who Is a Mathematics Teacher and What Does a Mathematics Teacher Do? (2023)
International Journal of Science and Mathematics Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A case of a preservice middle school mathematics teacher’s planned and enacted formative assessment strategies (2023)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Transformation of preservice mathematics teachers' teacher identity orientations through a video club (2023)
Journal of Mathematics Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Doctoral Supervisors’ conceptions of mathematics education research and mathematics education researcher (2023)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Correction to: Who Is a Mathematics Teacher and What Does a Mathematics Teacher Do? (2023)
International Journal of Science and Mathematics Education
(O2 Muu julkaisu )
Beliefs about problem posing (2022)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
When less expected problems become critical: first-year teaching in early childhood classes (2022)
Teacher Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A sixth-grade student’s growth in understanding written proof texts: Pre- and post-interview analyses of a teaching experiment study (2022)
Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))