Yliopistolaisia mukaan hyvinvointialueen tulevaisuuden, tutkimuksen ja osaamisen neuvottelukuntaan

28.06.2022

Professorit Louic Clerc, Päivi Rautava ja Sanna Salanterä sekä johtaja Juha Kaskinen on valittu jäseniksi Varsinais-Suomen hyvinvointialueen Tulevaisuuden, tutkimuksen ja osaamisen neuvottelukuntaan. Neuvottelukunta tukee asiantuntemuksellaan virallisten päätöksentekoelinten työtä.

Aluehallitus nimesi Tulevaisuuden, tutkimuksen ja osaamisen neuvottelukuntaan 11 tutkimuksen, oppilaitosten ja elinkeinoelämän edustajaa ja heille varajäsenet. Kausi jatkuu vuoden 2023 loppuun.

Yhteiskuntatieteellisestä tiedekuntaa edustavan Louis Clercin henkilökohtaisena varajäsenenä toimii professori Riikka Korja, Turun kauppakorkeakoulun tulevaisuuden tutkimuskeskusta edustavan Kaskisen varajäsenenä tutkimuspäällikkö Ira Ahokas, lääketieteellistä tiedekuntaa edustavan Rautavan varajäsenenä professori Pekka Hänninen ja hoitotieteen laitosta edustavan Salanterän varajäsenenä apulaisprofessori Anna Axelin.

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen hallinnossa toimii lakisääteisen aluevaalilautakunnan ja tarkastuslautakunnan lisäksi 5 valmistelulautakuntaa. Niiden lisäksi asioita valmistelee tulevaisuuden, tutkimuksen ja osaamisen neuvottelukunta.

>> Terveyskampus: TKKI:n rooli hyvinvointialueissa määriteltävä huolella

Luotu 28.06.2022 | Muokattu 29.06.2022