Turun yliopisto tuo lavaohjelmaa kirjamessuille

27.09.2024

Turun yliopiston tutkijat ovat jälleen mukana 4.–6.10.2024 järjestettävien Turun Kirjamessujen lavaohjelmassa. Yliopiston messuohjelmassa käsitellään luovaa kirjoittamista, suomalaisen pelikulttuurin historiaa sekä urheilun ja politiikan risteyskohtia.

Turun yliopisto tuo kirjamessuille lavaohjelmaa, joka pitää sisällään tutkijoiden haastatteluja. Humanistisen tiedekunnan työelämäprofessori Riitta Monto haastattelee tutkijoita kirjamessujen Fiore-lavalla sunnuntaina klo 15–16.30.

Turun yliopiston lavaohjelma:

Kirjoittaminen on supervoima

Su 6.10. klo 15.00–15.30
Fiore-lava
Miksi kirjoittaminen on tärkeä taito ja miten sitä tulisi opettaa? Kenen kannattaa opiskella luovaa kirjoittamista? Turun yliopiston luovan kirjoittamisen apulaisprofessori Olli Löytty antaa vinkkejä, miten kuka tahansa voi oppia hyväksi kirjoittajaksi. Haastattelijana Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan työelämäprofessori Riitta Monto.

On meillä pelattu ennenkin – suomalaisen pelikulttuurin historiaa

Su 6.10. klo 15.30–16.00
Fiore-lava
Tiesitkö, että Suomen ensimmäinen jojovillitys koettiin jo vuonna 1932? Miten suomalainen pelikulttuuri on muuttunut vuosien varrella ja onko jokin pysynyt samana? Turun yliopiston digitaalisen kulttuurin professori Jaakko Suominen kertoo suomalaisen pelaamisen historiasta ja pelien roolista kulttuurissamme. Haastattelijana Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan työelämäprofessori Riitta Monto.

Pelikentän politiikkaa – urheilun ja politiikan risteyskohdat

Su 6.10. klo 16.00–16.30
Fiore-lava
Miten urheilu on valjastettu politiikan käyttövoimaksi historiallisissa käännekohdissa? Entä viime vuosina? Haastateltavina Euroopan ja maailman historian yliopistonlehtori Pia Koivunen ja poliittisen historian professori Vesa Vares. Haastattelijana Turun yliopiston humanistisen tiedekunnan työelämäprofessori Riitta Monto.

Turun yliopiston tutkijoita on mukana kirjamessuilla myös muiden ohjelmantuottajien lavaohjelmissa.

Luotu 27.09.2024 | Muokattu 27.09.2024