Turun kauppakorkeakoulun tilaisuuksissa tarjotaan puhtaasti kasvispohjaista ruokaa

24.05.2024

Turun kauppakorkeakoulun omissa tilaisuuksissa tarjotaan jatkossa vain kasvispohjaista ruokaa. Kestävyys ja vastuullisuus ovat Turun kauppakorkeakoulun toiminnan ja tutkimuksen ytimessä, ja aloite on konkreettinen askel kohti kestävämpää kampusarkea.

Kestävyys on sisäänrakennettu Turun kauppakorkeakoulun tutkimus- ja opetustoimintaan. Valitsemalla kasvipohjaisia vaihtoehtoja kauppakorkeakoulu pyrkii vähentämään ruokailuista aiheutuvia kasvihuonepäästöjä ja muita ympäristöhaittoja. Aloitteella tahdotaan lisäksi kannustaa koko yhteisöä tekemään kestävämpiä ja terveellisempiä valintoja. Käytäntö koskee tiedekuntatason tilaisuuksia ja kauppakorkeakoulun dekaani Markus Granlund toivookin, että myös laitokset ja yksiköt tarttuisivat aloitteeseen rohkeasti.

Turun kauppakorkeakoulun yhteistyökumppanit ovat myös sitoutuneita kestävyyteen, ja päätökselle odotetaankin positiivista vastaanottoa.

​Turun yliopisto on sitoutunut edistämään kestävän ​kehityksen mukaista toimintakulttuuria. Kestävän arjen toiminnot -työryhmä suunnittelee ja esittää kestävän kehityksen mukaisia arjen toimintoja sekä koordinoi niiden toimeenpanoa. Kampuspalvelupäällikkö Anna Vuolle on työryhmän puheenjohtaja. Vuolle kertoo, että kestävämpi kampusruokailu on yksi kuudesta työryhmän toimintasuunnitelman kärkiteemasta.

– Työryhmämme etsii ja antaa suosituksia kestävämmän arjen edistämiseksi. On todella hienoa, että kauppakorkeakoulu on sitoutunut yhteiseen työhön ja tehnyt tiedekuntatasolla tämän aloitteen. Tällä näytetään toivottavasti suuntaa myös muille tiedekunnille ja yksiköille, Vuolle iloitsee.

Turun yliopiston lääketieteellinen tiedekunta on myös tehnyt päätöksen kasvispohjaisesta tapahtumatarjoilusta jatkossa.

Luotu 24.05.2024 | Muokattu 24.05.2024