Nyt jo toista kertaa järjestettävää Kasvatuksen kevätpäivää vietetään Educariumissa torstaina 28.3.2019. Kaksiosaisen kasvatuksen kevätpäivän ohjelman aloittaa EduGrow-tutkimusseminaari teemalla "Mitä digiloikan jälkeen?". Seminaarin jälkeen päivän ohjelma jatkuu alumni-iltapäivässä. Tervetuloa mukaan!
EduGrow-tutkimusseminaarissa on teemana ”Mitä digiloikan jälkeen?”
Tule kuulemaan uusimpia kasvatustieteen tutkimustuloksia kasvatustieteiden tiedekunnasta!
EduGrow-tutkimusseminaari
Torstaina 28.3.2019 kello 9.15–15.30
9.15–11.00 |
Kevätpäivän avaus, dekaani Marja Vauras, Luentosali EDU1 Paneelikeskustelu: Mitä digiloikan jälkeen? Panelistit:
|
11.00–12.00 | LOUNASTAUKO (lounas omakustanteinen) |
12.00–13.30 |
TEEMARYHMÄT A1 Oppimisen monenlaiset ympäristöt |
13.30-14.00 | KAHVI 2. ja 3. kerroksen aula |
14.00–15.30 |
TEEMARYHMÄT B1 Opettaminen ja digitaalisuus koulussa |
>> Educariumin opaskartta luentosaleihin
Teemaryhmien ohjelmat
Klo 12.00-13.30 Session A
A1 Oppimisen monenlaiset ympäristöt Edu360
Puheenjohtaja Piia Seppänen
Hanna Niinistö (peruuttanut)
Ympäristön merkitys oppimisessa
Sonia Lempinen
Valtio koulutuksen kaupallisissa organisaatioissa
Hanna-Riitta Ståhl
Sosiaalisen ja emotionaalisen yksinäisyyden kehityspolut yläkoulun aikana ja niiden yhteys nuorten sosiaalisiin tavoitteisiin
A2 Research on expertise and professional learning Edu361
Puheenjohtaja/Chair Mirjamaija Mikkilä-Erdmann
Maikki Pouta
Student teacher’s and experience teacher’s professional vision of student´s rational number understanding
Marko Lähteenmäki, Anni Holmström
Looking for potential: How student selection predicts student teachers’ achievement?
Marise Lehto
Learning to construct a second-language and accommodate it to a professional identity in the multilingual workplace
A3 Language and Learning in Different Contexts Edu341
Puheenjohtaja/Chair Sara Routarinne
Janne Lepola
Vocabulary, metacognitive knowledge and task orientation as predictors of narrative picture book comprehension: From preschool to grade 3
Miira Häkkinen
The Language Education for Working-age Migrants in Finland and Germany - Towards Conclusions
Nonmanut Pongsakdi
What is real, and to whom, in realistic mathematical word problems?
A4 Mathematics Education Edu359
Puheenjohtaja/Chair Tomi Kärki
Jake McMullen
Spontaneous focusing on quantitative relations predicts adaptive rational number knowledge
Hamukwaya Shemunyenge Taleiko
Mathematics education
Ciğdem Haser
Preservice Mathematics Teachers' Beliefs through Metaphors
A5 Opetuksen pedagogisia ratkaisuja Edu358
Puheenjohtaja Kristiina Heikkilä
Anu Tuominen
Lukusuoramallin ja pinta-alamallin yhtäaikainen hyödyntäminen murtolukujen opetuksessa
Kaisa Korpinen
Kieliä tanssien - Tanssin integrointi varhennettuun kieltenopetukseen
Mari Lehmuskallio
Yläkoulun liikunnanopettajien kokemuksia ja näkemyksiä koulupäivien liikunnallistamisesta
Klo 14-15.30 Session B
B1 Opettaminen ja digitaalisuus koulussa Edu360
Puheenjohtaja Marjaana Veermans
Jenni Airola
Ohjelmoinnillisen ajattelun ja tieteellisen päättelyn opettaminen peruskoulussa: kirjallisuuskatsaus
Tomi Kärki
NanoRoboMath-pelillä adaptiivisuutta rationaalilukujen ymmärtämiseen
Noora Nieminen
Opettajan asiantuntijuus uusien haasteiden edessä; miten voin hyödyntää omaa kryptografian asiantuntijuuttani opettajan työssä
B2 Kielitietoisuus ja maahanmuuttajuus Edu361
Puheenjohtaja Jenni Alisaari
Johanna Kortessalo-Ainasoja
Akkulturaatio ja liittymisen lait - Amerikan suomalaisen siirtolaisyhteisön akkulturaatio vuosina 1908 - 1923 Yhdysvalloissa
Elisa Repo, Niina Kekki, Leena Heikkola, Heli Vigren, Jenni Alisaari, Tarja-Riitta Hurme, OKL
Kohti kielitietoisia käytänteitä. Kyselytutkimus aineenopettajaopiskelijoiden kielenoppimis- ja monikielisyyskäsityksistä opettajan pedagogisten opintojen alkuvaiheessa
B3 Erityistä pedagogiikkaa Edu341
Puheenjohtaja Päivi Pihlaja
Aino Verkama
Kuvatarinan ymmärtämisen kehittyminen tehostetun satuintervention aikana
Matti Mako
Inkluusio osana Ketju-lehden toimituspolitiikkaa
Miika Vuori
”Syntymäkuukauden yhteys ADHD-lääkehoitoon alakouluikäisillä lapsilla - suomalainen rekisteritutkimus”
B4 University Education Edu359 Peruutettu
Puheenjohtaja/Chair Hanna Nori
Kim Jae Hee
Informal Learning of U.S. College Students Living in a Co-Op
B5 Mathematical Learning Edu358
Puheenjohtaja/Chair Minna Hannula-Sormunen
Saku Määttä
Enhancing student’s spontaneous focusing on multiplicative relations
Brezovszky Boglarka
Operationalizing mathematical learning outcomes in a game-based learning environment
Ciğdem Haser
Key Experiences in Becoming Independent Mathematics Education Researcher
B6 Kokemuksia kouluympäristössä Edu244a
Puheenjohtaja Anne Laiho
Serja Turunen
Koululaiset taidemusiikin kokijoina
Teija Koskela, Sari Yrjänäinen, Hanna-Maija Sinkkonen
PIQ - kyselyn kokeilu suomalaisessa perusopetuksessa (Koskela, Sinkkonen & Yrjänäinen)
B7 Playing and Learning in Digital Environments Edu244b
Puheenjohtaja/Chair Erno Lehtinen
Diana-Elena Gratie
Playing profiles in a mathematics game based on eye movement and game log data
EN Norbert Erdmann
Learning with the Internet - how do six-graders search for Information and write synthesis from multiple sources?
Phuong Bui
Understanding Student’s Game Experiences throughout the Developmental Process of the Number Navigation Game
B8 POSTERIT Edu357a
Puheenjohtaja/Chair Marja Vauras
Marita Neitola
RINNALLA - Taide- ja kerrontalähtöinen mentoritoiminta lasten sosiaalisemotionaalisten taitojen oppimisen tukijana varhaiskasvatuksessa
Thang Nguyen
OpenDigi - Yhteisöllisesti suunniteltua teknologian käyttöä opetuksessa
Iida Kiesi, Nina Nivanaho
Suomalainen koulutusalan yrityskiihdyttämö, xEdu, lokaalissa ja globaalissa kontekstissa
Mervi Lahtomaa
“Towards New Normal” University financing in the views of academic leaders and financing institutions in Finland
Ulpukka Isopahkala-Bouret
Korkeakoulutettujen työllistettävyys ja sosiaalinen positioituminen työmarkkinoilla (HighEmploy) -projekti
Pihanperä, M., Yang, W., Melasalmi, A., Sorariutta, A. & Silvén, M.
Osaamisen yhteisloikka - Pedagogista ammattitaitoa lastentarhanopettajien koulutuksen ja työelämän uudistuvalla yhteistyöllä.
Osaamisen yhteisloikka -hankkeen yhteistyöverkosto Turun yliopisto (OKL) ja Jyväskylän yliopisto (KTL).
Kasvatuksen kevätpäivä jatkuu klo 15.30 Edu1:ssa alumni-iltapäivän merkeissä
Alumni-iltapäivä
Edu1, Educariumin aulatilat 1. ja 2. kerros
15.30 | musiikkiesityksiä |
16:00-16:30 | Ajankohtaista eduskunnasta: Lasten, nuorten ja koulutuksen tulevaisuus? Kansanedustaja, sivistys- ja lakivaliokuntien jäsen Eeva-Johanna Eloranta |
16:45 |
Keskustelua ja siirtyminen aulan meet & greet tapaamisten sekä tarjoilun äärelle. Meet & greet, Educariumin aula 1. ja 2. kerros Opiskelijajärjestöt, tiedekunnan normaalikoulut, erikoistumiskoulutukset, Myytävänä yliopistotuotteita kuten T-paitoja ja mukeja (vain käteismaksulla) Aulassa tarjoillaan pikkupurtavaa. Iltaa voi jatkaa Educariumissa sijaitsevassa ravintola PiccuMacciassa |
> Kasvatuksen kevätpäivä 28.3. (Facebook-tapahtuma)
Lisätietoja tapahtumaan osallistumisesta ja ilmoittautumisesta:
Sirkku Nuolemo, sirkku.nuolemo@utu.fi, +358 29 450 2990