Kulttuuri näyttää suuntaa! Kulttuurikampus Turku esittäytyy Sigyn-salissa perjantaina 4.11.2022

26.10.2022

Kulttuurikampus Turku, alueen kulttuurialan toimijoiden verkosto, järjestää tutustumistapahtuman Sigyn-salissa perjantaina 4.11.2022. Tapahtuma on avoin kaikille kulttuurialan toimijoille. Tapahtumaan voi ilmoittautua mukaan 31.10.2022 saakka.

Kulttuurikampus Turku, alueen kulttuurialan tutkijoiden, opettajien, yrittäjien ja muiden toimijoiden verkosto, järjestää tutustumis- ja verkostoitumistapahtuman Sigyn-salissa perjantaina 4.11.2022 kello 9.00-12.30. Tapahtumaan ovat tervetulleita Turun seudun kulttuurialan toimijat ja tekijät.

Ohjelmaan sisältyy Turun yliopiston työelämäprofessori Riitta Monton vetämä paneelikeskustelu. Lisäksi kuullaan Donner-instituutin johtaja Ruth Illmanin sekä Turun yliopiston kulttuurihistorian professori Hannu Salmen keynote-puheenvuorot. Keskustelujen lomassa on luvassa Turun Taideakatemian ja Turun konservatorion opiskelijoiden esityksiä.

9.00
Avauspuheenvuoro: johtoryhmän pj., vararehtori Piia Björn, Turun yliopisto
Kulttuurikampus Turun esittely: koordinaattori Anu Juva, Turku Science Park

9.30
Keynote 1: direktör Ruth Illman, Donnerska institutet
Gränsöverskridande samarbeten: erfarenheter från konst- och vetenskapsevenemanget Aboagora

10.15
Kahvi & verkostoitumista Sigyn Caféssa

10.45
Keynote 2: professori Hannu Salmi, Turun yliopisto
Kulttuuri kipinöi. Luovuuden pitkät jatkumot Turussa

11.45
Paneelikeskustelu: Kulttuuriammattilaisille lisää elintilaa Varsinais-Suomessa. Miten kulttuurialan ammattilaisten ja yritysten toimintaympäristöä pitäisi kehittää?
Moderaattori: työelämäprofessori Riitta Monto, Turun yliopisto
Paneelin osallistujat: Petra Tarjanne, TEM, Henri Terho, Taike, Laura Päiviö-Häkämies, Turun musiikkijuhlat, Jere Pensikkala, Taiteen talo, Terhi Väänänen, Pyjama Films Oy

12.30
Tilaisuus päättyy

> Ilmoittaudu tapahtumaan 31.10.2022 kello 14.00 mennessä!

Kulttuurikampus Turku on avoin alusta, joka kutsuu erilaisia tekijöitä, tapahtumia ja toimijoita yhteistyöhön. Se on perustettu Turun kaupungin, Turun yliopiston, Åbo Akademin, Turun ammattikorkeakoulu Oy:n, Suomen Humanistinen Ammattikorkeakoulu Oy:n, Turun musiikkiopetus Oy:n sekä Turku Science Park Oy:n välisellä yhteistyösopimuksella. Kulttuurikampus Turun tavoitteena on lisätä kulttuurialan elinvoimaisuutta ja vaikuttavuutta sekä toimijoiden välistä yhteistyötä alueella.​

> Kulttuurikampus Turku

Luotu 26.10.2022 | Muokattu 26.10.2022