Kirsi
Talman
hoitotieteen laitos
Post-doctoral Researcher, PhD, RN, Hoitotiede
Ota yhteyttä
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Opiskelijavalintojen kehittäminen
testin kehittäminen
osiovasteanalyysi
Development of student selection
Development of student selection
test development
item response theory
Julkaisut
Nursing applicants' desire to work in nursing and related factors: a cross-sectional study (2024)
Contemporary Nurse
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Development and psychometric testing of the perception of nursing profession instrument (2023)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric testing of an instrument to measure applicants' desire to work in nursing (2023)
Contemporary Nurse
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Development and psychometric evaluation of the Emotional Intelligence Test (EMI-T) for social care and healthcare student selection (2022)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Sairaanhoitajakoulutuksen valintakoe ammattikorkeakoulussa (2022)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))Emotional Intelligence Instruments Used in Health Care Education (2022)
Journal of Nursing Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric testing of Reasoning Skills test for nursing student selection: An item response theory approach (2021)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The assessment of emotional intelligence in social care and healthcare student selection: a qualitative descriptive study (2021)
Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Nursing applicants' reasoning skills and factors related to them: A cross-sectional study (2021)
Nurse Education Today
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Identifying reasoning skills for the selection of undergraduate nursing students: a focus group study (2020)
Contemporary Nurse
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))