Kirsi
Talman
Department of Nursing Science
Post-doctoral Researcher, PhD, RN, Hoitotiede
Contact
Links
Areas of expertise
Development of student selection
test development
item response theory
Publications
Nursing applicants' desire to work in nursing and related factors: a cross-sectional study (2024)
Contemporary Nurse
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Development and psychometric testing of the perception of nursing profession instrument (2023)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric testing of an instrument to measure applicants' desire to work in nursing (2023)
Contemporary Nurse
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Sairaanhoitajakoulutuksen valintakoe ammattikorkeakoulussa (2022)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))Emotional Intelligence Instruments Used in Health Care Education (2022)
Journal of Nursing Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric evaluation of the Emotional Intelligence Test (EMI-T) for social care and healthcare student selection (2022)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Nursing applicants' reasoning skills and factors related to them: A cross-sectional study (2021)
Nurse Education Today
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric testing of Reasoning Skills test for nursing student selection: An item response theory approach (2021)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The assessment of emotional intelligence in social care and healthcare student selection: a qualitative descriptive study (2021)
Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Identifying reasoning skills for the selection of undergraduate nursing students: a focus group study (2020)
Contemporary Nurse
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))