Anuleena
Kimanen
yliopistonlehtori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Uskonnon ja historian didaktiikka
Ota yhteyttä
+358 29 450 3589
+358 50 466 6981
Assistentinkatu 5
20500
Turku
Linkit
Asiantuntijuusalueet
oikeudenmukaisuuskasvatus
kriittinen toimijuus
uskonnonopetus
katsomustenvälisyys
katsomuksellisesti vastuullinen opetus
islamin opetus
Biografia
Uskonnon ja historian didaktiikan yliopistonlehtori Opettajankoulutuslaitoksella.
Uskonnonpedagogiikan dosentti Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa.
Aikaisemmat julkaisuni löytyvät täältä: https://researchportal.helsinki.fi/fi/persons/anuleena-kimanen/publications/
Julkaisut
Osallisuuden ja kuuluvuuden ulottuvuuksia maahanmuuttotaustaisten nuorten elämässä (2024)
(B2 Vertaisarvioimaton kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Vähemmistönuoret osallistuvat yhteiskuntaan monipuolisesti, mutta tarvitsevat siihen myös tukea (2024)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))The role of religion in ethnic minority youth’s civic agency: theoretical considerations and a case study from Finland (2024)
Journal of Beliefs and Values
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Nuorten osallisuuden ympäristöt: Haasteita ja kehittämisen mahdollisuuksia (2024)
INVEST blog
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Katsomusdialogi uskontolukutaitoa lisäävänä opetusmenetelmänä (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))Miten viestiä tutkimustuloksista monikulttuurisen lähiön nuorille osallistujille? (2023)
INVEST blog
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Critical Approaches to Religious Diversity in Education: What Skills Do Future Teachers Need? (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Islamin opetus suomalaiseksi muslimiksi kasvamisen tilana? (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Vapaus – sivistys – osallisuus : Opetuksen avoimuuden ilmausten vertailua koulun uskonnonopetuksen ja rippikoulun opetussuunnitelmissa (2022)
Uskonto, katsomus ja kasvatus
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Addressing social justice in classrooms of linguistic, cultural and worldview minorities: teacher perspective (2022)
Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )