Anuleena
Kimanen
University Lecturer, Department of Teacher Education (Turku)
Didactics of religious education and history
Links
Areas of expertise
social justice education
critical agency
religious education
inter-worldview education
Inter-worldview reflectivity
Islamic religious education
Biography
University lecturer in the Teacher education in the University of Turku.
Title of docent in religious education (Faculty of Theology, University of Helsinki)
Please find my previous publications here: https://researchportal.helsinki.fi/en/persons/anuleena-kimanen/publications/
Publications
Osallisuuden ja kuuluvuuden ulottuvuuksia maahanmuuttotaustaisten nuorten elämässä (2024)
(B2 Vertaisarvioimaton kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Vähemmistönuoret osallistuvat yhteiskuntaan monipuolisesti, mutta tarvitsevat siihen myös tukea (2024)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))The role of religion in ethnic minority youth’s civic agency: theoretical considerations and a case study from Finland (2024)
Journal of Beliefs and Values
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Nuorten osallisuuden ympäristöt: Haasteita ja kehittämisen mahdollisuuksia (2024)
INVEST blog
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Katsomusdialogi uskontolukutaitoa lisäävänä opetusmenetelmänä (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))Miten viestiä tutkimustuloksista monikulttuurisen lähiön nuorille osallistujille? (2023)
INVEST blog
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Critical Approaches to Religious Diversity in Education: What Skills Do Future Teachers Need? (2023)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Islamin opetus suomalaiseksi muslimiksi kasvamisen tilana? (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Vapaus – sivistys – osallisuus : Opetuksen avoimuuden ilmausten vertailua koulun uskonnonopetuksen ja rippikoulun opetussuunnitelmissa (2022)
Uskonto, katsomus ja kasvatus
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Addressing social justice in classrooms of linguistic, cultural and worldview minorities: teacher perspective (2022)
Nordidactica : Journal of Humanities and Social Science Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )