Kempower, Patria ja Wärtsilä esittelevät yhteistyömahdollisuuksia yliopistolla 14.8.

27.06.2024

Kempower, Patria ja Wärtsilä saapuvat vierailulle Turun yliopistolle 14.8.2024. Business Finlandin veturiyritystoimintaan liittyvä tapahtuma on suunnattu erityisesti tutkijoille ja alueen yrityksille. Tapahtumassa kerrotaan veturihankkeista ja niihin liittyvistä yhteistyömahdollisuuksista ja rahoituksesta.

Business Finlandilla on kansainvälisesti toimivia yritysverkostojen vetureja, joiden tavoitteena on ratkaista merkittäviä tulevaisuuden haasteita. ​Business Finland tarjoaa kumppanuusrahoitusta veturiyritysten tiekarttojen mukaisiin tutkimus-, kehitys- ja innovaatiohankkeisiin. Tavoitteena on lisätä kumppanuusrahoituksella innovaatiotoimintaa ja suomalaisyritysten kilpailuetua kansainvälisillä markkinoilla.

Keväällä veturiyritysten joukkoon liittyneet Kempower, Patria ja Wärtsilä vierailevat Turun yliopistolla 14.8.2024. Yliopiston päärakennuksen Tauno Nurmela -salissa järjestettävässä tilaisuudessa kerrotaan veturihankkeista ja niihin liittyvistä yhteistyömahdollisuuksista ja rahoituksesta. Tilaisuus on englanninkielinen ja siihen on ilmoittautuminen.

Esittelyssä uudet veturiohjelmat HETE, eALLIANCE sekä WISE

Kempowerin Heavy Electric Traffic Ecosystem (HETE) -ohjelman tavoitteena on vauhdittaa raskaan liikenteen sähköistämistä ja kehittää kuorma-autoliikenteeseen sopivaa lataustekniikkaa ja sitä tukevaa ohjelmistoalustaa, ja kehittää latausinfran testausalustaa. Ohjelmassa tutkitaan myös tulevia latausmalleja sekä raskaan liikenteen latausinfran vaikutusta sähköverkkoihin.

Patrian johtama eALLIANCE-veturihanke vahvistaa suomalaisten siviili- ja puolustusteknologiayritysten välistä yhteistyötä. Tavoitteena on luoda murroksellisia digitaalisia ratkaisuja, joilla mahdollistetaan tehokkaampi tiedonvaihto ja kattavan digitaalisen virtuaalimaailman rakentaminen.

Teknologiayhtiö Wärtsilän uuden Wide & Intelligent Sustainable Energyn (WISE) yhteistyö on suunniteltu vahvistamaan ja rakentamaan Suomen energiasektoria maailman johtavaksi energiainnovaatioekosysteemiksi. Verkosto rakentaa skaalautuvia ekosysteemejä ja kehittää turvallista ja autonomista nollapäästöistä tasapainottavaa energiantuotantoa.

> Ilmoittautuminen tapahtumaan

> Lisätietoa Business Finlandin veturiyrityksistä