Varsinais-Suomen Kulttuurirahasto jakoi apurahoja yli miljoonalla eurolla

16.05.2017

Suomen Kulttuurirahaston Varsinais-Suomen rahasto jakoi 16.5. pitämässään vuosijuhlassa lähes 1,2 miljoonaa euroa apurahoja tieteen, taiteen ja muun kulttuurin edustajille. Turun yliopistossa tehtävään tutkimukseen summasta osoitettiin yli 660 000 euroa.

​Vuoden työskentelyn mahdollistavia apurahoja myönnettiin 18 kappaletta ja 6−11 kuukauden työskentelyapurahoja 27 kappaletta. Muut apurahat osoitettiin lyhyempiin työskentelyjaksoihin tai erilaisten hankkeiden kuluihin. Lisäksi rahasto palkitsi toimittaja Jouko Grönholmin arvostetusta journalistin työstä sekä kulttuuriarvojen esiintuomisesta.

Kilpailu apurahoista on kovaa. Määräaikaan mennessä Varsinais-Suomen rahastoon tuli yhteensä 1 084 hakemusta, joiden yhteissumma oli yli 18 miljoonaa euroa. Hakemuksista vain noin 8 prosenttia läpäisi seulan. Suurin osa apurahoista myönnettiin henkilökohtaisina työskentelyapurahoina tieteen- ja taiteenharjoittajille.

>> Turun yliopiston tutkijoille myönnetyt apurahat

>> Kaikki myönnetyt apurahat

Luotu 16.05.2017 | Muokattu 16.05.2017