Vararehtori Kalle-Antti Suominen Suomen Akatemian luonnontieteiden ja tekniikan tutkimuksen toimikunnan puheenjohtajaksi

06.06.2024

Valtioneuvosto asetti 6.6.2024 Suomen Akatemialle tieteelliset toimikunnat toimikaudelle 1.1.2025–31.12.2027. Ehdokkaita luottamustoimielimiin kysyttiin tutkimusyhteisöltä.

Suomen Akatemialla on kolme tieteellistä toimikuntaa. Toimikunnat myöntävät rahoitusta tieteelliseen tutkimukseen, seuraavat rahoituksen vaikuttavuutta ja edistävät tutkimusta yhdessä Akatemian muiden toimielinten kanssa.

Turun yliopiston vararehtori, fysiikan professori Kalle-Antti Suominen nimitettiin luonnontieteiden ja tekniikan tutkimuksen toimikunnan puheenjohtajaksi.

Kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunnan jäseniksi nimitettiin Turun yliopistosta professorit Louis Clerc ja Markku Lehtimäki.

Valtioneuvosto asetti Suomen Akatemialle myös hallituksen ja strategisen tutkimuksen neuvoston. Valtioneuvosto teki päätökset opetus- ja kulttuuriministeriön esittelystä.

TK

Luotu 06.06.2024 | Muokattu 06.06.2024