Turun yliopistosta lähtöisin oleva kasvuyritys palkittiin kansainvälisessä startup-kilpailussa

20.10.2017

Precordior Oy on voittanut tämän vuoden University Startup World Cup (USWC) -kilpailussa yksityiskohtaiseen sydämen toiminnan tarkkailuun tarkoitetulla älypuhelinsovelluksellaan parhaan terveysteknologian älyratkaisun palkinnon.

​Turun yliopistosta lähtöisin oleva kasvuyritys Precordior Oy on suunnitellut yksityiskohtaiseen sydämen toiminnan tarkkailuun tarkoitetun älypuhelinsovelluksen, joka palkittiin USWC:ssa maailman parhaana terveysteknologian älyratkaisuna.

– Sovelluksen etuna on se, ettei siihen tarvita älypuhelimen lisäksi muita laitteita. Sovelluksella sydämensä terveydestä voi huolehtia itse ja se on suunnattu erityisesti yli 40-vuotiaille sekä muille sydämensä terveydestä huolestuneille, yrityksen toimitusjohtaja Tuomas Valtonen kertoo.

Valtonen toteaa koko yrityksen puolesta palkinnon olevan suuri kunnia ja että sovelluksen tekoon osallistuneet todella uskovat sen voivan pelastaa lukemattomia ihmishenkiä. USWC:ta Valtonen kehui vuolaasti.

– USWC tarjoaa loistavan mahdollisuuden pidemmälle edenneille kasvuyrityksille tavata alan toimijoita sekä jakaa ideoita ja kokemuksia muiden yritysten kanssa. Precordior tulee jatkossakin olemaan aktiivisessa roolissa teknologia-startupien yhteisössä niin Suomessa kuin ulkomailla.

USWC on Kööpenhaminassa vuosittain järjestettävä yliopistolähtöisiä kasvuyrityksiä yhteen kokoava tapahtuma ja kilpailu.

Luotu 20.10.2017 | Muokattu 20.10.2017