Turun yliopiston hakukohteet julkistettu Opintopolku.fi-portaalissa

03.11.2014

Turun yliopisto siirtyy korkeakoulujen yhteiseen sähköiseen haku- ja valintajärjestelmään kevään 2015 yhteishaussa. Yhteishaun hakuaika on 17.3.–9.4.2015.

​Korkeakoulujen opiskelijavalinnat ovat uudistuneet, kun yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen yhteinen sähköinen haku- ja valintajärjestelmä KSHJ on otettu käyttöön syksystä 2014 alkaen.

Turun yliopistossa uudistukset tapahtuvat kevään 2015 yhteishausta alkaen. Turun yliopiston koulutustarjontaan voi tutustua ja opiskelupaikkoja hakea Opintopolku.fi -palveluportaalissa.

Uusi portaali korvaa aiemmat hakujärjestelmät ja koulutustiedotuksen järjestelmät.

Haku yhdellä lomakkeella

Opintopolku.fi -portaalissa julkistetaan jatkossa molempien korkeakoulusektorien hakukohteet ja niihin haetaan yhdellä hakulomakkeella.

Yhdessä yhteishaussa voi hakea enintään kuuteen hakukohteeseen. Hakijalle tarjotaan yhtä korkeakoulupaikkaa, joka on hakijan hakutoivejärjestyksen korkein toive, johon hän voi tulla hyväksytyksi.

Korkeakoulujen opiskelijahaun tietojärjestelmien uudistaminen yhdistää hakujärjestelmät ja opiskelua ja koulutustarjontaa koskevat tiedot hakijan ja opinto-ohjauksen näkökulmasta selkeäksi kokonaisuudeksi.

Tutustu hakukohteisiin:

>> Opintopolku.fi