Turun yliopistolla kaksi edustajaa Falling Walls Lab -tutkijakilpailun finaalissa Berliinissä

31.10.2014

Elokuussa järjestetyn Falling Walls Lab -tutkijakilpailun Turun karsinnan voittajiin lukeutuvat Vilja Siitonen ja Veli-Matti Karhulahti kisaavat Berliinissä sadan muun tutkijalupauksen kanssa 8.11.

​Turun karsinnan parhaiksi valittiin Eric Malmi, Aalto-yliopisto (Breaking the Wall of Family Trees), Veli-Matti Karhulahti, Turun yliopisto (Breaking the Wall of Videogames as Games) ja Vilja Siitonen, Turun yliopisto (Breaking the Wall Between the Serious Diseases and Us). Kaikki kolme voittajaa osallistuvat Berliinin kansainväliseen finaaliin 8.11.

​Turun yliopiston, Åbo Akademin ja Falling Walls Foundationin Aboagora-symposiumin yhteydessä Turussa järjestämän Falling Walls Lab Turku -karsinnan voittajat Vilja Siitonen (Turun yliopisto), Eric Malmi (Aalto-yliopisto) ja Veli-Matti Karhulahti (Turun yliopisto) osallistuvat kansainvälisen Falling Walls Lab -tutkijakilpailun finaaliin Berliinissä lauantaina 8.11.

Finaali on osa vuosittain Berliinissä muurin murtumisen vuosipäivänä järjestettävää Falling Walls -konferenssia, ja se kokoaa ympäri maailmaa järjestettyjen Lab-karsintojen parhaat.  Kansainvälinen konferenssi kerää osallistujia 75 eri maasta. Yksi vuoden 2014 pääpuhujista on liittokansleri Angela Merkel.

Falling Walls Lab on korkeintaan 35-vuotiaille lahjakkaille tutkijoille, yrittäjille ja asiantuntijoille suunnattu kansainvälinen kilpailu, joka rakentaa ja edistää tieteidenvälistä keskustelua ja samalla esittelee eri alojen läpimurtoja suurelle yleisölle. Lab-karsinnassa jokaisella osallistujalla on kolme minuuttia aikaa kertoa omasta tutkimuksestaan, innovaatiostaan tai yritysideastaan yleisölle ja tuomaristolle. Osakilpailuja järjestetään tänä vuonna 17 kaupungissa ympäri maailmaa. Elokuussa järjestetty Falling Walls Lab Turku on toistaiseksi ainoa Suomessa ja Pohjoismaissa järjestetty karsintatilaisuus.

Turun yliopisto, Åbo Akademi, Falling Walls Foundation ja Aboagora-symposium järjestivät Falling Walls Lab Turku -karsinnan yhteistyössä.

Lisää aiheesta:

>> http://www.falling-walls.com/