Turun yliopisto toinen QS Graduate Employability -vertailussa sijoittuneista suomalaisyliopistoista

16.11.2018

QS Ranking on laittanut järjestykseen maailmanlaajuisesti lähes 500 yliopistoa työelämänäkökulmien perusteella. Turun yliopisto pärjäsi vertailussa erittäin hyvin sijoittuen listan luokkaan 300-500.

​Rankingin tarkoituksena on tarjota niin opiskelijoille kuin työnantajillekin mahdollisuuden vertailla yliopistoja perustuen viiteen työelämään liittyvään kriteeriin: työnantajamaine, alumnien saavutukset, yritysyhteistyö, työnantajien ja opiskelijoiden yhteydet sekä 12 kuukauden kuluttua valmistumisesta työssä olevien opiskelijoiden osuus valmistuneista.

Suomalaisyliopistoista Turun yliopiston lisäksi listalle pääsi vain Aalto-yliopisto (sija 201-250).

Maailmanlaajuisen vertailun kymmenen ensimmäisen yliopiston joukossa on kaksi eurooppalaista, Cambridge ja Oxford. Kaksi ensimmäiseksi sijoittunutta yliopistoa ovat yhdysvaltalaiset MIT ja Stanford. Kymmenen parhaan joukossa on myös yksi kiinalainen (Tsinghua) ja yksi australialainen yliopisto (Sydney).

Työnantajamainekyselyn tulosten vaikutus QS Graduate Employability Rankingissa on 30 prosenttia.

>> QS Graduate Employability Ranking

>> Turun yliopisto kansainvälisissä yliopistovertailuissa