Turun yliopisto johtaa bio- ja lääkealan koulutusuudistusta yli miljoonan euron rahoituksella

29.03.2018

Opetusministeri Sanni Grahn-Laasonen on myöntänyt 1,18 miljoonan rahoituksen Turun yliopiston koordinoimalle bio- ja lääkealan koulutuksen kehittämishankkeelle.

​Rahoituksen saaneen hankkeen nimi on Joustavia polkuja kohti työelämää – Bio- ja lääkealan koulutusyhteistyön kehittäminen (Jobitti). Hankkeessa ovat mukana Åbo Akademi, Turun ammattikorkeakoulu ja Itä-Suomen yliopisto. Hanke käynnistyy vuonna 2018 ja päättyy vuonna 2020.

Hankkeessa kehitetään biolääketieteen koulutusta ja edistetään bioalan opiskelijoiden siirtymistä työelämään yhdistämällä korkeakoulujen opetustarjontaa ja vahvistamalla yritysyhteistyötä.

Kursseja digitalisoidaan, koska teknologia on mahdollistanut alan opiskelun verkossa laboratorioiden rinnalla. Tämä lisää valinnanmahdollisuuksia ja joustoa opetussuunnitelmiin. Bioalan tutkimus on potentiaalinen uusien keksintöjen tuottaja, joten hankkeessa lisätään myös opiskelijoiden liiketoimintaosaamista.

Tavoitteena on synnyttää tehokas koulutusyhteistyöverkosto bio- ja lääkealaa opettavien korkeakoulujen ja niiden kansainvälisten kumppanien välille sekä sitouttaa bioalan yrityksiä entistäkin vahvemmin mukaan yhteistyöhön.

Rahoitus on osa hallituksen Korkeakoulutuksen kehittäminen -kärkihanketta.

>> OKM:n uutinen lääketieteen sekä sosiaali- ja terveysalan korkeakoulutuksen kehittämiseen myönnetyistä rahoituksista

TK

Luotu 29.03.2018 | Muokattu 29.03.2018