Turku Summer School -kesäkoulussa ennätysmäärä osallistujia

07.09.2018

Turun yliopiston, Turun ammattikorkeakoulun ja Opiskelijakaupunki Turun yhteistyössä järjestämä kansainvälinen kesäkoulu houkutteli tänä vuonna ennätykselliset 87 opiskelijaa lähes kolmestakymmenestä eri maasta kahdeksi viikoksi kesäiseen Turkuun.

​Kesäkoulun osallistujat opiskelevat suomen kielen perusteita.

​Turku Summer Schoolin osallistujat valitsivat yhden kesäkoulukurssin viidestä eri vaihtoehdosta. Opiskelijoilla oli mahdollisuus muun muassa suunnitella pelejä Turku Game Labin huippuosaajien kanssa, perehtyä palvelumuotoilun ja hyvinvointiturismin maailmoihin yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa, opetella työelämässä tarvittavia suomen kielen perusteita sekä tutustua kestävään kaupunkisuunnitteluun.

Game Development -kurssin viimeisellä kerralla opiskelijat esittelivät kehittelemiään pelejä.

Osa kursseista toteutettiin yhteistyössä Turun yliopiston, Turun ammattikorkeakoulun ja Yrkehögskolan Novian henkilökunnan kanssa. Aidossa kansainvälisessä oppimisympäristössä opiskelijat työskentelivät pienryhmissä, tekivät opintoretkiä ja projektitöitä. Kursseille osallistui kansainvälisten opiskelijoiden lisäksi myös turkulaisia tutkinto-opiskelijoita.

Turku Summer Schoolin osallistujat innostuivat mölkystä.

Intensiivisen opiskelun keventämiseksi Turku Summer Schoolin opiskelijoille järjestettiin kurssilla sosiaalista ohjelmaa. Kierrokset Turun historiallisissa ja mystisissä kohteissa, vierailu presidentin kesämaisemissa Kultarannassa sekä suomalainen saunakulttuuri saivat opiskelijat häkeltymään.

Ensi vuonna kesäkouluun odotetaan uutta osallistujaennätystä. Turun yliopistossa Turku Summer School -kesäkoulun järjestämisestä vastaa yliopiston koulutusvientitiimi.

>> Lue lisää Turku Summer School -kesäkoulusta

>> Lisää kesäkoulutunnelmia UTU Exports -blogissa ja Instagramissa.

MK

Kuvat: Liisa Sydänmetsä, Maija Kokkonen