Tulevaisuustaidoilla kohti kestävää tulevaisuutta. Maksuton täydennyskoulutus erityisesti lukion opettajille käynnistyy syksyllä 2022

19.04.2022

Yksilöllisiä tulevaisuustaitoja on mahdollista kehittää luontevasti osana oppiaineita. Tulevaisuusnäkökulman integrointi opetukseen ja ohjaukseen on vahvasti kirjattu uuteen lukion opetussuunnitelmaan. Tulevaisuustaitojen kehittäminen on keskiössä laaja-alaisen osaamisen aihealueissa ja tavoitteissa sekä opetuksen yleisissä tavoitteissa ja useiden aineiden opintojaksoissa.

Maksuton täydennyskoulutus (erityisesti) lukion opettajille

’Tulevaisuustaidoilla kohti kestävää tulevaisuutta’ -verkkokoulutus järjestetään lukuvuonna 2022–2023. Koulutukseen osallistuneet osaavat hyödyntää työssään tulevaisuudentutkimuksen ja -ohjauksen menetelmiä opiskelijoiden tulevaisuusajattelun ja -taitojen tukemiseksi. Koulutus tukee myös työelämävalmiuksien sekä moniammatillisen toimintakulttuurin kehittämistä oppilaitoksissa.

Koulutus on osa Opetushallituksen rahoittamaa opetustoimen henkilöstökoulutusta ja siihen voivat osallistua lukioiden sekä perusasteen opettajat ja ohjaajat. Koulutus on kohderyhmään kuuluville maksutonta. Mahdollisista muista kuluista osallistujat vastaavat itse.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan: https://tulevaisuusohjaus.fi/koulutus/

Luotu 19.04.2022 | Muokattu 19.04.2022