TSE Porin yliopisto-opettaja Anu Ikonen-Kullbergille Vuoden ohjaaja -palkinto

05.09.2024

Turun yliopisto ja Turun yliopiston ylioppilaskunta järjestivät yhdessä perinteiset lukuvuoden avajaiskarnevaalit 3.9.2024. Karnevaaleja vietettiin Educariumin ja Publicumin välisellä aukiolla.

Karnevaaleilla palkittiin vuoden opettaja, vuoden ohjaaja, vuoden kieliteko ja sidosryhmäyhteistyöpalkinto.

Vuoden ohjaajana palkittiin yliopisto-opettaja Anu Ikonen-Kullberg Turun kauppakorkeakoulun Porin yksiköstä. Ehdotuksia haettiin painottaen kunnioittavaa ja arvostavaa kohtaamista, tukea valintoihin ja toiminnan suunnitteluun sekä itsetuntemuksen ja mahdollisuuksien tunnistamisen vahvistamista. Palkittavaa valittaessa huomioitiin erityisesti opiskelijan tai väitöskirjatutkijan hyvinvointia tukeva, kannatteleva ohjaustyö, joka on tukenut ja edistänyt opiskelumotivaatiota ja opintojen etenemistä tai jatkamista tauon jälkeen.

Ikonen-Kullbergiä kiiteltiin ehdotusten perusteluissa muun muassa siitä, että hän pyrkii systemaattisesti helpottamaan opiskelijoiden vaikeita tilanteita ja miettimään ja soveltamaan erilaisia keinoja, joiden avulla oppiminen ja opiskelu voisi heidän kohdallaan parhaiten onnistua. Ikonen-Kullberg on perehtynyt mm. keskittymiseen ja jännittämiseen liittyviin haasteisiin ja osallistunut yliopiston ja Mieli ry:n järjestämiin mielenterveyteen liittyviin koulutuksiin. Opiskelijat arvostavat myös sitä, että Ikonen-Kullberg ei hyödynnä osaamistaan vain omaopettajana tai opinnäytetyön ohjaajana, vaan nämä ominaisuudet ovat läsnä kaikilla hänen kursseillaan.

Yliopiston koulutusneuvosto valitsee vuoden opettajan ja ohjaajan ylioppilaskunnan ehdotuksesta.

Luotu 05.09.2024 | Muokattu 05.09.2024