Sigrid Juséliuksen Säätiöltä merkittävä lahjoitus Turun yliopiston varainhankintakampanjaan

17.11.2015

Sigrid Juséliuksen Säätiö on lahjoittanut Turun yliopistolle 300 000 euroa. Lahjoitus tehtiin yliopiston peruspääomaan ja sen tuotot kohdennetaan lääketieteelliseen tutkimukseen.

​Valtio on varautunut pääomittamaan suomalaisten yliopistojen 1.11.2014‒30.6.2017 keräämää pääomaa jopa kolminkertaisella summalla. Vastinrahan kanssa lahjoitus on jopa 1 200 000 euroa.

Sigrid Juséliuksen Säätiö on Suomen suurin yksityinen lääketieteellistä tutkimusta tukeva säätiö.

‒ Olemme erittäin kiitollisia tästä merkittävästä lahjoituksesta. Julkisen rahoituksen vähentyessä erityisesti kliinisen tutkimuksen rahoitus on kokenut keskimääräistä rajumman pudotuksen. Lääketieteeseen kohdennettu lahjoitus on merkittävä signaali lääketieteellisen tutkimuksen rahoituksen puolesta, sanoo Turun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan dekaani Pentti Huovinen.

Sigrid Juséliuksen Säätiö tukee samanaikaisesti Åbo Akademia, Helsingin yliopistoa, Tampereen yliopistoa, Oulun yliopistoa, Turun yliopistoa ja Itä-Suomen yliopistoa yhteensä 2,2 miljoonalla eurolla.

Turun yliopiston varainhankinnassa kerätään lahjoituksia yksityishenkilöiltä sekä yrityksiltä ja yhteisöiltä. Lahjoitetuilla varoilla tuetaan yliopiston toimintaa ja tavoitteita. Lisätietoa: www.utu.fi/lahjoita

TS

Luotu 17.11.2015 | Muokattu 17.11.2015