Shruti Jain ja Sachin Kochrekar Millennium Pitching Contest –finaaliin 19.5.

05.05.2021

Turun yliopiston tohtorikoulutettavat Shruti Jain ja Sachin Kochrekar ovat kaksi viidestä finalistista Millennium Innovation Forum –tapahtuman yhteydessä järjestettävässä pitchauskilpailussa. Tapahtuman ja kilpailun teemana on ”Innovations for a better life”.

Molekulaaristen biotieteiden tohtorikoulutettavan Shruti Jainin tutkimusaiheena on syövän mahdollisimman aikainen havaitseminen (Nanoparticle based blood test for early detection of cancer). Jain voitti Turun yliopiston Three Minute Thesis (3MT) –kilpailun vuonna 2020.

Materiaalikemian ja kemiallisen analyysin tohtorikoulutettavan Sachin Kochrekarin tutkimusaiheena on hiilidioksidin muuttaminen polttoaineeksi (Carbon dioxide to fuel).

Millennium Innovation Forum –virtuaalikonferenssi kokoaa innovaattorit, tutkijat, yritysmaailman edustajat ja vaikuttajat keskustelemaan teknologian, tieteen ja innovaatioiden merkityksestä ihmiskunnan tulevaisuudelle. Kansainvälinen innovaatioalan konferenssi järjestetään ensimmäistä kertaa 19.5.2021.

Millennium Innovation Forum juhlistaa edellisenä päivänä jaettavaa miljoonan euron arvoista Millennium-teknologiapalkintoa, joka myönnetään koko ihmiskuntaa hyödyttävistä innovaatioista. Maailman arvostetuimpiin kuuluva teknologiapalkinto jaetaan toukokuussa yhdeksättä kertaa.

Luotu 05.05.2021 | Muokattu 05.05.2021