QS Ranking: Turun yliopisto maailman parhaiden yliopistojen joukossa

08.06.2018

Turun yliopisto sijoittuu tuoreessa QS Ranking -yliopistovertailussa sijalle 285. QS sijoitti vertailussa 1 000 yliopistoa analysoituaan 4 000 yliopiston tiedot.

​Suomalaisista yliopistoista Turun yliopisto sijoittui kolmanneksi Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston jälkeen. QS Ranking -yliopistovertailussa sijoittumiseen vaikuttavat akateeminen maine, työnantajien kokema maine kouluttajana, sitaatioiden määrä suhteessa henkilökunnan määrään, opettajien ja opiskelijoiden määrän suhde, kansainvälisen henkilökunnan osuus sekä kansainvälisten opiskelijoiden osuus.

Näillä osa-alueilla Turun yliopisto sai parhaan sijoituksen opettajien ja opiskelijoiden määrän suhteessa. Kansainvälisten opiskelijoiden määrässä on QS Rankingin sijoituksen mukaan eniten kehitettävää.

‒ Olemme 300 parhaan yliopiston joukossa, mikä on jatkuvasti kovenevassa kilpailussa hyvä saavutus. Valitettavasti viime vuosien rahoitusleikkaukset tulevat heikentämään tilannetta suomalaisten yliopistojen kohdalla tulevaisuudessa, sanoo Turun yliopiston vararehtori Kalle-Antti Suominen

QS Ranking sijoitti 1 000 yliopistoa analysoituaan yhteensä 4 000 yliopiston tiedot.

>> QS World University Rankings

>> Turun yliopisto kansainvälisissä yliopistovertailuissa