PEI mukana puhtaan merenkulun projektit yhdistävässä CSHIPP-hankkeessa

03.01.2019

Clean Shipping Project Platform, CSHIPP, kokoaa yhteen Itämeren alueen puhdasta merenkulkua edistäviä projekteja ja organisaatioita.

CSHIPP kick-off

CSHIPP-hankkeen kick-off-tapahtuma järjestettiin joulukuussa Forum Marinumissa, Turussa. Hanke toimii yhdistävänä alustana seitsemälle puhdasta merenkulkua edistävälle Itämeren alueen projektille. CSHIPP-hankkeen aktiviteetit nivoutuvat kahteen pääteemaan: merenkulun ympäristövaikutukset ja puhtaan merenkulun liiketoimintapotentiaali Itämeren alueella. Pan-Eurooppa Instituutti on mukana hankkeessa yhtenä hankkeen 15 partnerista.

CSHIPP-hankkeessa mukana olevat projektit: BalticLines, BSR Electric, ECOPRODIGI, EnviSuM, GoLNG, SHEBA, Smartup Accelerator

CSHIPP-hankkeen partnerit:
Turun yliopisto, Brahea-keskuksen Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus, Suomi (lead partner)

Aalborg University, Tanska
ATI Küste GmbH - Association for Technology and Innovation, Saksa
Centrum Balticum säätiö, Suomi
Chalmers University of Technology, Ruotsi
Ilmatieteenlaitos, Suomi
HELCOM, Suomi
Helmholtz-Zentrum Geesthacht Centre for Materials and Coastal Research, Saksa
Maritime Development Center, Tanska
Maritime University of Szczecin, Puola
Norwegian Meteorological Institute, Norja
Swedish Environmental Research Institute, Ruotsi
Tallinn University of Technology, Viro
The St. Petersburg House Property Owners Association, Venäjä
Turun yliopisto, Pan-Eurooppa Instituutti, Suomi

Lisäksi mukana on 13 yhteistyöorganisaatiota, mm. EUSBSR Policy Areas ‘Ship’ ja ‘Transport’.

Luotu 03.01.2019 | Muokattu 07.01.2019