Opiskelijoiden Bulletin.ai-joukkue voitti Helsingin Sanomien hackathonin pääpalkinnon

21.11.2017

Helsingin Sanomien kilpailussa haettiin mediaa hyödyttävää tekoälyä. Pääpalkinnon voittaneessa joukkueessa on kolme Turun yliopiston tulevaisuuden teknologioiden laitoksen opiskelijaa: Arttu Laitinen, Matias Kaskimies ja Tuomas Jokioja. Lisäksi joukkueeseen kuuluu Itä-Suomen yliopistossa opiskeleva Elias Tattari.

​Ultrahack-tapahtumassa yritykset myöntävät palkintoja joukkueille, jotka keksivät ratkaisuja yritysten määrittelemiin ongelmiin. Helsingin Sanomat on yksi tapahtumaan osallistuneista yrityksistä, ja heidän haaste kilpailijoille oli soveltaa tekoälyä ja koneoppimista journalismiin.

Tuomaristo valitsi 5000 euron pääpalkinnon voittajaksi Bulletin.ai-joukkueen, jonka ideana on seuloa tuhansista lehtiin tulevista tiedotteista olennaiset ja uutisarvoiset. Joukkueen kehittämän innovaation tavoitteena on helpottaa toimittajien työtä ja mahdollistaa keskittyminen niihin asioihin, joita lukijat pitävät tärkeinä.

>> Helsingin Sanomien uutinen: Miten löytää uutisia koneellisesti ja seuloa keskustelupalstalta loukkaavat kommentit? HS:n kilpailussa etsittiin tekoälyä parantamaan mediaa

JV

Luotu 21.11.2017 | Muokattu 21.11.2017