Millaista ruokaa syömme tulevaisuudessa ja miten taataan ruoan riittävyys? - lue uusin Futuuri 1/2013!

26.02.2013

Millaista ruokaa syömme tulevaisuudessa? Tuotetaanko ruokamme laboratorioissa vai jatkuuko ruoantuotanto entisellään? Miten taataan ruoan riittävyys, jos pelloilla aletaan tuottaa ruoan sijasta biopolttoaineiden tai kasvipohjaisten muovien raaka-ainetta? Millaiset ovat kuluttajien vaikutusmahdollisuudet ruoantuottamiseen?

Näitä ja monia muita ruoan tulevaisuutta koskevia kysymyksiä käsitellään ensi kesäkuussa Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen, Tulevaisuudentutkimuksen Verkostoakatemian ja Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT:n järjestämässä konferenssissa "Futures for Food".

Uusimmassa Futuurissa 1/2013:

• Ekoinnovaatiohaaste: Mahdollisuuksia yrityksille ja tie resurssitehokkuuteen

• Uusiutuvan energian kehitysyhteistyöprojektien haasteet

• Tulevaisuussanastoa: CLA työkaluna tulevaisuusprosesseissa

• Futures for Food -konferenssi pureutuu ruoan tulevaisuuksiin

• Tulevaisuuskolumni: Ruoka ja tulevaisuus - käsittämätön määrä ulottuvuuksia; Professori Sirpa Kurppa, MTT

• Tulevia tapahtumia, viimeisimmät julkaisut sekä esittelyssä uusia Tutulaisia
Luotu 26.02.2013 | Muokattu 29.10.2020