Maksuttomat opinnot Turun yliopiston avoimessa yliopistossa syksyllä 2024

30.05.2024

Turun yliopisto tarjoaa kaikille maksuttomia avoimia yliopisto-opintoja syyslukukaudella 2024. Opinnot sopivat monenlaisiin opiskelutavoitteisiin.

Useimpia opintoja voi opiskella itsenäisesti ja joustavalla aikataululla kokonaan verkossa - osallistua voi paikkakunnasta riippumatta. Osaan verkko-opinnoista kuuluu Exam-tenttipalvelussa suoritettava tentti. Tenttipalvelu on käytettävissä Turun yliopistossa ja Porin yliopistokeskuksessa sekä useissa muissa korkeakouluissa.

Tarkista opintojen toteutustapa ja aikataulut. Tarkemmat tiedot päivitetään opintojen esittelysivuille kesäkuun aikana. Ilmoittautuminen syyslukukauden opintoihin alkaa porrastetusti 7.8. alkaen.

Opiskelijaksi kasvatustieteisiin 2 op

• Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot. Opinnot sopivat erityisesti tutkinto-opintoihin hakemista harkitseville. Maksutta myös kevätlukukaudella 2025.

Johdanto kestävään kehitykseen ja kasvatukseen 2 op

• Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot (MOOC). Maksutta myös kevätlukukaudella.

Johdatus luovaan kirjoittamiseen 2 op

• Luovan kirjoittamisen perusopintoihin tutustuttava opintojakso lähiopetuksena Turun yliopistossa 10.9. - 17.9.2024, kiintiö 14 opiskelijaa. Opintojen aikana voi ilmoittautua perusopintoihin 25 op, jos perusopintojen kiintiössä (36) on vielä tilaa.

Johdatus oikeustieteen opintoihin ja oikeudelliseen ajatteluun I 2 op

• Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot. Opinnot sopivat erityisesti tutkinto-opintoihin tähtääville. Opintojakson suorittamisen jälkeen voi ilmoittautua muille avoimena yliopisto-opetuksena järjestettäville oikeustieteen opintojaksoille. Maksutta myös kevätlukukaudella.

Maailmanlaajuiset ympäristöongelmat 5 op

• Verkko-opinnot 16.9. - 27.10.2024. Opintojakso kuuluu ympäristötieteen perusopintoihin 25 op. Jakso sopii tutkinto-opintoihin tähtääville, työelämän tarpeisiin ja kaikille kiinnostuneille. Jakson jälkeen voi jatkaa koko perusopintojen suorittamiseen. Ympäristötieteen perusopintojen opintomaksu on 200 € syksyllä 2024 (tavallisesti 250 €).

Getting to Know Futures Studies 1 ECTS credit

• Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot (MOOC), joilla voit tutustua tulevaisuudentutkimukseen. Maksutta myös kevätlukukaudella.

Tilastotiede ja data I 2 op

• Opintojakso kuuluu tilastotieteen perusopintoihin ja se sopii tutustumiskurssiksi erityisesti tutkinto-opintoihin tähtääville. Jakson voi opiskella itsenäisesti verkossa ja se on suoritettavissa maksutta koko lukuvuoden ajan.

Insinöörityön perusteet 2 op

• Reaaliaikainen verkko-opetus syys-lokakuussa. Kiintiö 10 opiskelijaa. Opinnot on suunnattu tutustumiskurssiksi tutkinto-opintoihin tähtääville.

Tietotekniikka, tietojenkäsittelytiede

• Johdatus tietotekniikkaan 5 op, 2.9. - 18.10.2024 verkko-opinnot ja Exam-tentti.
    Ohjelmoinnin perusteet 5 op, 29.10. - 13.12.2024 verkko-opinnot ja Exam-tentti.
    Tietotekniikan perusopinnot 25 op, 2.9. alkaen verkko-opinnot ja Exam-tenttejä.
    Voit ilmoittautua koko perusopintoihin tai opiskella yksittäisiä jaksoja. Johdatus-jakson jälkeen on mahdollista jatkaa koko perusopintojen suorittamiseen. Perusopinnot tarjoavat tietyin ehdoin mahdollisuuden hakea tietotekniikan ja tietojenkäsittelytieteen tutkinto-ohjelmiin avoimen väylän haussa.

Tekoälyn perusteet 2 op

• Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot ja Exam-tentti. Tarjonnassa maksutta myös kevätlukukaudella 2025.

Digitalisaatio, tietojärjestelmät, tekoäly ja vihreä ICT 1 - 32 op

• Itsenäisesti suoritettavia verkkokursseja. Kurssit sopivat kaikille kiinnostuneille ja ammatillisen osaamisen kehittämiseen, erityisesti sote-alalle (ICT-sote). Tarjonnassa maksutta myös kevätlukukaudella 2025.

Kestävä web-kehitys 30 op / Sustainable Web Management 30 ECTS credits

• Opintokokonaisuus 30 op tai yksittäisiä verkkokursseja. Opinnot sopivat erityisesti ammatillisen osaamisen kehittämiseen, esitietoina edellytetään ohjelmoinnin perustaitoja. Tarjonnassa maksutta myös kevätlukukaudella 2025.

Open Programming and Database Courses 1 - 28 ECTS credits

• Eri tasoisia itsenäisesti suoritettavia verkkokursseja mm. Fundamentals of Programming 5 ECTS credits, Tools for Programming 1 ECTS credit, Web Programming 5 ECTS credits.

AI & Cybersecurity 2 ECTS credits

• Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot (MOOC). Tarjonnassa maksutta myös kevätlukukaudella 2025.

Tutustu opintojen esittelyihin! Lisätietoja saat opintoneuvojiltamme.

Luotu 30.05.2024 | Muokattu 10.06.2024