Kv. liiketoiminnan tutkimus maailmankansalaisista kiinnostaa
Jos googlaa sanan Cosmopolitan, hakukone ehdottaa ensin drinkkiä ja sitten trendilehteä. Kansainvälisen liiketoiminnan tutkimushankkeessa keskitytään kuitenkin maailmankansalaisiin, eli ihmisiin, jotka ovat kotonaan vähän kaikkialla. Maailmankansalaisen erottaa muista ajattelutapa ja vapaaehtoinen liikkuvuus. He muuttavat usein maasta ja ympäristöstä toiseen elämysten tai työn perässä eivätkä koe valtionrajoja tai eri kulttuureja haasteena vaan voimaantumisena. Kosmopoliittien määrä kasvaa eri puolilla maailmaa ja he ovatkin kiinnostava tutkimuskohde kansainvälisen liiketoiminnan tutkijoille.
Voit lukea hankkeen vastuullisen johtajan Niina Nummelan aiheeseen liittyvän haastattelun uusimmasta Suomen Silta -lehdestä täältä (sivut 22-25) ja lisätietoja löydät hankkeen englanninkielisiltä verkkosivuilta täältä.