Kolmen minuutin tiedeluentokilpailun finaali 9.3.

21.02.2017

Three minute thesis eli kolmen minuutin tiede-esitysten kilpailun finaali käydään päärakennuksen Tauno Nurmela –salissa torstaina 9.3. Alkukarsinnoissa paikan finaaliin nappasi viisi ihmistieteiden ja viisi lääke- ja luonnontieteiden tohtorikoulutettavaa. Voittajan esitys kilpailee kansainvälisessä 3MT-kilpailussa.

​3MT on australialaisen Queenslandin yliopiston kehittämä akateeminen kilpailu, jossa tohtorikoulutettavat kilpailevat esittelemällä kolmessa minuutissa tutkimusaiheensa ja sen merkittävyyden.

Turun yliopiston finaali järjestetään torstaina 9.3. kello 14—16 päärakennuksen Tauno Nurmela -salissa. Tilaisuuden avaa tutkijakoulun johtaja Pirjo Nuutila ja teemaan Miksi tiedettä popularisoidaan johdattaa tuomariksikin lupautunut emeritusprofessori Esko Valtaoja. Kaikki puheenvuorot pidetään englanniksi.
Turun yliopiston finaalin voittanut osallistuu Coimbra Groupin yhteiseen kansainväliseen kisaan videolla, joka kuvataan finaalissa.

Finaalissa kilpailevat

• Christina Athanasopoulou (Doctoral Programme in Nursing Science, DPNurs): Let's fight the stigma of mental illness
  • Mikko Myllyntausta (Doctoral Programme in History, Culture and Arts Studies – Juno): The New Zealand Maori - A people viewed in varying ways
  • Tarek Omran (Finnish Doctoral Programme in Oral Sciences, FINDOS): Optimizing dental composite structures: A bio-memetic approach to dental mechanics
  • Johanna Rastas (Doctoral Programme in Languages and Translation Studies – Utuling): Verbal Weapons for Independence: Letters from American Colonies to Rockinghamites 1764–1782
  • Kalypso Filippou (Doctoral Programme on Educational Policy, Lifelong Learning and Comparative Education Research – KEVEKO): A thesis on theses!
  • Saana Myllyntausta (Doctoral Programme of Clinical Investigation, CLIDP): Retirement - a window of opportunity for better sleep?
  • Kumail Kumar Motiani (Doctoral Programme of Clinical Investigation, CLIDP): Seconds vs. Minutes exercise: What's better in improving internal organ metabolism
  • Minghui Gao (Doctoral Programme of Social and Behavioural Sciences): Constructing a fairy tale around intercultural couplehood
  • Syed Rameez Kakakhel (Doctoral Programme in Mathematics and Computer Sciences, MATTI): Interoperability in the Internet of Things
  • Suvi Holm (Doctoral Prgramme of Social and Behavioural Sciences): Are Entertainment Videogames Effective in Brain Rehabilitation

Tuomareina toimivat emeritusprofessori Esko Valtaoja, vararehtori Riitta Pyykkö ja professori Pekka Santtila. Myös yleisö pääsee äänestämään suosikkinsa.

>> Kahvitarjoilun järjestämiseksi ilmoittautuminen viimeistään 6.3. mennessä

Teksti: Erja Hyytiäinen